Donese li se ta odluka, najbolje bi bilo vinjete uvesti što prije
jer se ionako do 2010. godine planira uvođenje satelitske kontrole korištenja autocesta, rekao je Žerjav.
Odgovarajući na kritike oporbenih stranaka da bi sustav naplate cestarina preko vinjeta odgovarao samo domaćim prijevoznicima, ali da bi država izgubila prihode jer sadašnjim sustavom od stranih prijevoznika dobiva više, Žerjav je rekao da bi novi sustav trebao tranzit kroz Sloveniju učiniti "manje privlačnim" i da je uvjet za njegovo uvođenje da se ne smanje prihodi državne kompanije DARS koja upravlja autocestama i servisira kredite za njihovu izgradnju koji su dosegli 3,5 milijardi eura.
Sadašnji čisti prihod DARS-a od cestarina iznosi na godinu oko 170 milijuna eura, što izaziva kritike da financijska održivost servisiranja kredita nije zajamčena i da će teret izgradnje autocesta pasti na državu kao jamca i na porezne obveznike.
Po tvrdnjama oporbe koja se uvođenju vinjeta protivi, vladini
predstavnici ovog tjedna namjeravaju u Bruxellesu od Europske komisije dobiti dozvolu za uvođenje vinjeta na slovenskim autocestama i to "iz političkih razloga" jer su ih na to prisilili domaći kamionski prijevoznici nedavnom prijetnjom o štrajku i blokadi prometnica.
Zastupnik liberalne stranke Zares u parlamentu i nekadašnji ministar telekomunikacija i prometa Pavle Gantar izjavio je da strani prijevoznici koji u Sloveniju uđu iz Mađarske i voze prema Italiji za cestarinu do talijanske granice plate po sadašnjem sustavu 40 eura, dok bi u slučaju uvođenja vinjeta plaćali samo 11 eura jer je to gornji limit za dnevnu vinjetu koji je na snazi u Europskoj uniji.