Stav Europske komisije o tome kako je pri privatizaciji brodogradilišta novac jedini čimbenik s kojim se treba rukovoditi je protuzakonit, obzirom da bi se trebalo voditi računa o očuvanju maksimalnog broja produktivnih radnih mjesta, rekao je predsjednik HUS-a Ozren Matijašević.
Ukoliko se i krene u privatizaciju brodogradilišta, HUS će od Hrvatskog sabora tražiti čvrsta jamstva da privatizacija neće biti provedena prema principima Europske komisije.
Osvrćući se na jučerašnju najavu premijera Ive Sanadera o zamrzavanju plaća Matijašević je rekao kako osobno misli da je to palijativna mjera koja je prihvatljiva jedino u okviru sveobuhvatnih mjera. Među njima su smanjenje udjela prehrane u potrošačkoj košarici, smanjenje dužnosničkih i menadžerskih plaća, zamrzavanje samo iznadprosječnih plaća i druge.
>> Privatizacija brodogradilišta po tržišnim cijenama
HUS je pokrenuo i inicijativu za donošenje Zakona o osobnom bankrotu, kojim bi se pomoglo prezaduženima u trenutku kada više nisu u stanju podmiriti svoje tekuće obveze.
Postupak bi mogao inicirati dužnik ili netko od njegovih vjerovnika, a prezaduženoj bi se osobi imenovala ovlaštena osoba koja bi trebala ograničiti raspolaganje njegovom imovinom, te dovesti u red njegove financije, bilo da se dio dugova otpiše ili da se svi dugovi podmire.
Tako bi prezadužena osoba za tri do šest godina mogla imati priliku za novi početak, pojasnio je pravni savjetnik HUS-a Miroslav Brzica dodajući kako bi kontrolu postupka trebao voditi Općinski sud.
Prednost osobnog stečaja je u tome što bi se umjesto ovršnih i drugih postupaka kojima je prezaduženi izložen, o svim njegovim dugovima odlučivalo u jednom postupku. Troškovi stečajnog dužnika bi objedinjavanjem njegovih postupaka u jedinstveni stečajni bili manji, a i trošak države je manji ako se vodi samo jedan postupak.