Hrvatski potrošači u kupnji

Slika nije dostupna
Valicon, tvrtka za tržišno savjetovanje i istraživanje, objavila je analizu rezultata PGM istraživanja o navikama hrvatskih potrošača u kupnji.

Podaci pokazuju da je prosječan hrvatski potrošač cjenovno osjetljiv, općenito sklon kupnji te pod utjecajem reklama, ali i generalno nesklon kupnji u diskontnim centrima. 

Najvišu cjenovnu osjetljivost, prema podacima PGM, bilježimo kod Slavonaca, čak više od polovice ih obično kupuje u trgovinama u kojima su cijene najpovoljnije (57%) te su najviše skloni trgovačkim markama (20%). Potrošači u Slavoniji su skloniji oglašavanim proizvodima, kao i kupnji pod utjecajem reklama (34%). 

U zagrebačkoj regiji nalazimo najmanje cjenovno osjetljivih potrošača iako su pri tome, ipak skloni kupnji trgovačkih marki (19%). Odluke potrošača u ovoj regiji su najmanje pod utjecajem reklama (20%), a u procesu odlučivanja kod kupnje, potrošaču u zagrebačkoj regiji, najmanje je važno mišljenje drugih, odnosno utjecaj referentnih grupa na njegovu odluku što kupiti (7%). 

Daljnja regionalna različitost ukazuje da na odluku potrošača, u Istri i primorju, kod kupovine, u najvećoj mjeri (u usporedbi s ostalim regijama) utječu referentne grupe (18%), odnosno mišljenja, preporuke i konzultiranja prije same kupnje, s njemu bitnim ljudima (19%). Trećina potrošača u Istri i primorju je često sklona kupnji samo zato što su proizvodi na akcijskoj prodaji (30%).

Odluke i navike potrošača u Dalmaciji slične su kupovnim navikama potrošača u zagrebačkoj regiji. Tako prema podacima PGM uočavamo da su i oni pod manjim utjecajem reklama i oglašavanja (21%) te da na njihovu odluku što kupiti, nizak utjecaj ima konzultiranje prije same kupnje (10%). 

Potrošači u Središnjoj i Sjevernoj Hrvatskoj su cjenovno osjetljivi te su najskloniji proizvodima hrvatskih proizvođača, njih 16% (u usporedbi s ostatkom regije). 

PGM istraživanje se provodi pod okriljem tvrtke VALICON (bivša Prizma istraživanja i CATI), a PGM (Product Group Manager ) je strateški marketinški alat za cjelokupno područje robe široke potrošnje, koji se temelji na 15. različitih indikatora, koji govore o stupnju razvoja robnih marki, a on obuhvaća preko 2 500. brendova koji su raspoređeni u više od 90. kategorija.

Povezane teme