Hrvati za Božić potrošili skromne 1,2 milijarde kuna

Slika nije dostupna
U prosincu 2006. promet pravnih osoba u trgovini na malo bio je za 19,1 posto veći nego u studenome 2006., izvijestio je Državni zavod za statistiku.

Već smo u petak  konstatirali da su time srušene ocjene većine medija o "histeričnoj rastrošnosti Hrvata", uz najave koje su postale gotovo općeprihvaćena činjenica da će se za božićno-novogodišnje blagdane potrošiti 11 milijardi kuna. 

Iako su te najave uznemirile i na reakciju natjerala čak i vrh Katoličke crkve, one nažalost nisu bile točne. Bile su preuveličane možda i više od deset puta. 

U Hrvatskoj nema posve preciznih i pouzdanih podataka o prometu u trgovini na malo, ali približne procjene kazuju da se taj promet kreće na mjesečnoj razini od 6,3 milijarde kuna (prema ukupnom prometu ostvarenom 2005. u cijelom sektoru trgovine, od čega na maloprodaju otpada oko 30 posto). 

Prema tome, povećanje od 19,1 posto dalo bi maloprodajni promet od 7,5 milijardi kuna. Izdvojeno povećanje zbog božićno-novogodišnje euforije iznosilo bi 1,2 milijarde kuna. Skromno u odnosu na medijski razvikanih 11 milijardi.

 A možda su previsoke i procjene o 6,3 odnosno 7,5 milijarde kuna. Podijele li se sa 1,47 milijuna hrvatskih kućanstava, ispadne da je svako kućanstvo potrošilo 5102 kune u prosincu, odnosno, 4285 kuna u "običnim" mjesecima potrošnje. U 2006. je naime prosječna neto plaća bila 4591 kunu (za studeni 4883 kune).