Već smo u petak konstatirali da su time srušene ocjene većine medija o "histeričnoj rastrošnosti Hrvata", uz najave koje su postale gotovo općeprihvaćena činjenica da će se za božićno-novogodišnje blagdane potrošiti 11 milijardi kuna.
Iako su te najave uznemirile i na reakciju natjerala čak i vrh Katoličke crkve, one nažalost nisu bile točne. Bile su preuveličane možda i više od deset puta.
U Hrvatskoj nema posve preciznih i pouzdanih podataka o prometu u trgovini na malo, ali približne procjene kazuju da se taj promet kreće na mjesečnoj razini od 6,3 milijarde kuna (prema ukupnom prometu ostvarenom 2005. u cijelom sektoru trgovine, od čega na maloprodaju otpada oko 30 posto).
Prema tome, povećanje od 19,1 posto dalo bi maloprodajni promet od 7,5 milijardi kuna. Izdvojeno povećanje zbog božićno-novogodišnje euforije iznosilo bi 1,2 milijarde kuna. Skromno u odnosu na medijski razvikanih 11 milijardi.
A možda su previsoke i procjene o 6,3 odnosno 7,5 milijarde kuna. Podijele li se sa 1,47 milijuna hrvatskih kućanstava, ispadne da je svako kućanstvo potrošilo 5102 kune u prosincu, odnosno, 4285 kuna u "običnim" mjesecima potrošnje. U 2006. je naime prosječna neto plaća bila 4591 kunu (za studeni 4883 kune).