Nerealne ambicije

Građevinska politika doživljava potpuni krah

Slika nije dostupna
Građevinska politika bivšeg premijera nakon njegovog odlaska doživljava potpuni krah. Iza Sanadera ostalo je niz potpisanih ugovora o gradnji autocesta po Hrvatskoj.

Sve se potpisivalo pred izbore, a Vladi uskoro dolazi na stol prijedlog o raskidu ugovora s izvođačima, ali i o odgodi plaćanja kredita bankama. Cijena prava sitnica, nekoliko milijardi kuna. Glavni graditelj više ne nadzire radove no njegove nerealne ambicije danas pucaju. Država više nema novac koji je obećala građevincima za ceste i ugovori teški milijarde kuna navodno su pred raskidanjem. Graditelji su uznemireni.

'Mi već duže znamo da će tako nešto desiti, ali ne želimo vjerovat jer ako se tako nešto zaista dogodi, onda je veliki gubitak radnih mjesta i ako je ova informacija istinita onda je to krajnje zabrinjavajuće alarmantno stanje', rekao nam je Zdenko Karakaš, direktor Udruge poslodavaca graditelja. Novo veće zaduživanje za ceste ne dolazi u obzir a ono što se nekako izvuče od kreditora ići će za krpanje proračuna i vraćanje dugova. Raskid ugovora navodno prijeti gradnji Mosta preko Drave, dionici autoceste Dubrovnik-Doli i dionicama sisačke autoceste.

Nerealni apetiti

Veliki nedovršeni projekti cestogradnje najbolje svjedoče o snazi krize, ali i o nerealnosti političkih ambicija, onih koji su ih započinjali, ali nisu dovršili. Autocesta Zagreb-Sisak najbolji je primjer. Sanader i Kalmeta doista su nešto i izgradili, no isto su se tako vješto koristili cestogradnjom u predizborne svrhe. Ekonomist Ante Babić objašnjava da nije neobično mijenjati planove zbog krize ali mu se čini da se ovdje ipak ne radi o tome. 'Mislim da je ovdje to manje izazvano krizom, a više nerealnim apetitima i onda je utoliko simptomatično to što se hrpa tih ugovora sklopila unaprijed', objasnio je Babić. Još krajem prošle godine Sanader se nadao da će kriza zaobići Hrvatsku, koji ga je to mudri vizionar samo tada savjetovao- da nam je znati.