Do kolovoza su bili oporezovani samo proizvođači brodova većih od osam metara, a danas svi. Domaći će brodari u šali reći da više ne možete ni štramac prodati. 'Ugrozili su nas toliko da dva mjeseca ništa nismo prodali, a ako se nešto ne promijeni, ni nećemo', kaže Miljenko Sikora iz tvrtke Sykora Nautika. Poseban porez iznosi otprilike trećinu cijene plovila. U Sykora Nautici brodić od četiri metra više ne mogu prodavati za 21, nego za punih 28 tisuća kuna. 'Uvesti porez na domaće proizvode je besmisleno', smatra Sikora. Postoje i proizvođači koji se protiv krize i uvedenih trošarina bore smanjivanjem cijena. Tada i naleti poneki kupac. 'Da bi imali posla cijenu proizvoda moramo spustiti toliko da dolazimo na granicu rentabilnosti', opisuje situaciju Mario Pavlović iz tvrtke Makinela.
Tek su rijetki brodograditelji zadržali tradicionalne metode. Njihovi su brodovi skuplji. Milan Jadrešić, brodograditelj u drvu, u svojoj radionici ima dovršenih proizvoda koje u recesiji bankrotirani naručitelji ne mogu platiti. I sad još posebni porezi. 'Ministarstva i državne službe vide posao samo ako radi carina, što je meni nepojmljivo', kaže Jadrešić. Pomorskim riječnikom, svi hrvatski proizvođači plovila slažu se u jednom. Tu na kopnu, sprema se havarija, teža nego na otvorenom moru.