Zahvaljujući kontinuiranim inovacijama, povećanju prihoda od oglašavanja i rastu poslovanja u području usluga u takozvanom 'oblaku’, Google je od Applea ponovno preuzeo poziciju broj 1 u poretku BrandZTM Top 100 najvrednijih svjetskih brendova, objavili su WPP i Millward Brown.
Google je povećao vrijednost za 32% na 229 milijardi USD, dok je prošlogodišnji lider Apple pao na drugo mjesto nakon pada vrijednosti od 8% (na 228 milijardi USD).
Microsoft je zadržao treće mjesto s rastom od 5% na 122 milijardi USD, dok su Facebook (+44%, broj 5) i Amazon (+59%, broj 7) po prvi puta ušli u Top 10. Ukupna vrijednost Top 100 brendova je rasla 3% u odnosu na prošlu godinu i sada iznosi 3.4 bilijuna USD.
BrandZ podaci i analize pokazuju da je ovo bila stabilna godina za najmoćnije svjetske brendove iako su na globalnom tržištu prisutni financijski pritisci, uključujući i usporavanje rasta kineske ekonomije.
Brandovi koji su donosili inovacije i zatim ih predstavili korisnicima/potrošačima i time poboljšali njihovo iskustvo su ostvarili značajan rast. Najbolji predstavnici takvog poslovanja su Google, Amazon i Facebook.
Dominantni trend bila je sposobnost prilagodbe i promjene tradicionalnog načina poslovanja; brendovi su okončali status quo svojim aktivnostima u raznim područjima, često i izvan upotrebe digitalnih tehnologija.
Brendovi svih vrsta su izgradili široke ekosisteme oko potrošača i njihovih želja i potreba, čak i diverzificiranjem u nove kategorije. Ističe se Amazonova vlastita logistička mreža sačinjena od neovisnih poduzetnika pomoću koje su ponudili fleksibilne opcije (uključujući mogućnost dostave u roku od jednog sata).
Facebook je započeo s hostingom originalnog sadržaja izdavača kako bi zadržao korisnike aktivnima. Starbucks (+49%, broj 21) je zakoračio u e-komercijalu s ‘tap and go’ aplikacijom; obogatili su ponudu hladnih pizza i slanih jela te također ponudili pivo i vino kako bi postali relevantniji.
“Brendovi koji napreduju, neovisno o sektoru, su oni koji se ponašaju kao izazivači i usvajaju način razmišljanja i model remećenja odnosa, kontinuirane promjene,” rekao je David Roth, izvršni direktor regija EMEA i Azija u WPP-u.
“Oni utječu na druge kategorije s inovacijama koje idu iznad novih proizvoda ili tehnologija – mijenjajući način na koji se usluga obavlja, obogaćujući iskustvo potrošača ili mijenjajući format. Moć koji ti brandovi već imaju, kombinirana sa snagom novih platformi, omogućuju im da se brzo i uspješno šire u druge sektore.”