Google kupio YouTube

Slika nije dostupna
Nakon brojnih nagađanja, kasno sinoć potvrđeno je kako Google planira kupiti YouTube za 1.65 milijardi dolara. Najpoznatija svjetska internetska tražilica i najpopularnija stranica za objavu kratkih video uradaka nastavit će funkcionirati zasebno i vodit će odvojenu poslovnu politiku.

YouTube je pokrenut u veljači, 2005., a nepunih godinu dana nakon pokreanja ovaj je servis postao jedna od najposjećenijih stranica na Internetu.

Oko 60% svih video snimki pogledanih online u SAD-u otpada na YouTube. Već su neko vrijeme na Internetu kružile priče da bi uskoro netko mogao tako atraktivan sajt kupiti, a procjenjivalo se da će taj netko moratiti platiti oko milijardu dolara.

Iako Alexa ranking nije egzaktno mjerilo popularnosti, lako je uočiti da graf rasta posjećenosti popularnog video sajta YouTube raste daleko brže od onog MySpacea, izuzetno popularne social networking stanice, i da ga je početkom srpnja pretekao.

Popularnost YouTubea je izuzetno skočila u posljednjih pola godine, što je uočio i relevantniji mjeritelj posjećenosti Nielsen/NetRatings prema kojemu je broj korisnika u SAD u prvih šest mjeseci porastao za 297 posto.

Godišnje se preko YouTubea pogleda preko 100 milijuna video uradaka, a stranica broji 72 milijuna individualnih posjetitelja mjesečno.

U svom obraćanju novinarima, izvršni direktor Googlea Eric Schimdt rekao je kako se YouTube savršeno uklapa u Googleovu misiju prikupljanja svih informacija iz svijeta na jednom mjestu kako bi one postale što dostupnije svakome. Dodao je i kako je YouTube samo jedna u nizu investicija koju Google planira na polju Internet videa.

Pokretači YouTubea Chad Hurley i Steve Chen će zadržati svoje dosadašnje poslove, a smatraju da će im udruživanje s Googleom biti od velike koristi, kako njima, tako i sve brojnijim posjetiteljima YouTubea. Ovdje možete pogledati njihovu video poruku korisnicima YouTubea.

Google je kupovinom preuzeo i svih 65 zaposlenika kompanije.

YouTube ima eksluzivne ugovore s Universla Musicom i Warner Musicom koji su im ustupili svoje glazbene materijale dok im je CBS ustupio kratke reportaže iz svijeta zabave, filma i sporta.

Google pak ima pravo raspolaganja video materijalima u produkciji Sonyja, BMG-ja i Warner Musica zbog čega nema sumnje da će posjetitelji itekako profitirati od udruživanja dvaju internetskih velikana.