Komunikacija je ključna
Jedna od najvažnijih stvari koje možete napraviti u ovoj kriznoj situaciji jest komunicirati sa svojim zaposlenicima. Mnogi od njih zasigurno su zabrinuti kako za svoje zdravlje i zdravlje svojih najbližih, tako i za svoje zaposlenje.
Iako ste suočeni s brojnim gubicima u vašem poslovanju, vaši zaposlenici jedno su od najvažnijih sredstava poslovanja i ako idete u pretjerane rezove, mogli biste ih izgubiti. Prije negoli se odlučite na restriktivnije mjere, probajte im organizirati rad od kuće. Ako takva vrsta posla nije moguća već ste primjerice ugostitelj, usmjerite ih prema dostavi.
Ako pak niste u mogućnosti nositi se s brojnim gubicima i zabrinuti ste oko isplate plaće, porazgovarajte sa svojim zaposlenicima glede toga što se po tom pitanju može učiniti. Nije loše razmisliti i o smanjenju radnih sati koje radnik treba obaviti. Tako biste mogli zadržati sve zaposlenike u ovim teškim vremenima, ali i osigurati daljnji rad poduzeća.
Bitno je pokazati zaposlenicima koliko su vam važni i da ćete skupa pronaći način kako spasiti poduzeće i omogućiti mu da se uspješno oporavi od krize.
Omogućite zaposlenicima fleksibilnost
Iz dana u dan mjere su sve strože što je dovelo do potpunog zatvaranja škola, vrtića, ureda, trgovačkih centara i svega ostalog što nije od prijeke važnosti za život. Kako neki zaposlenici imaju djecu, bitno je pružiti im fleksibilno radno vrijeme jer je u ovoj situaciji teško obavljati posao dok vam djeca vise oko vrata. Imajte sluha i razumijevanja za njih jer će tako puno kvalitetnije odraditi posao negoli unutar nametnutog radnog vremena.
Financijska trijaža
Najveća briga većine poslodavaca jest kako isplatiti plaće i platiti račune za idući mjesec. Kako bi to bili u mogućnosti napraviti najprije treba napraviti financijsku trijažu. Vidjeti bez kojih se stvari može, a bez kojih ne može te analizirati nepotrebne troškove koji ne doprinose sigurnom funkcioniranju poslovanja.
Mnogi koji se i dalje drže svojih omiljenih projekata i misle kako je ova kriza nešto kratkoročno što će vrlo brzo proći, u velikoj su opasnosti izgubiti svoje poslovanje. Trebate djelovati sad.
Izmijenite svoje ciljeve u prodaji i umjesto stvari za planinarenje i timske sportove, orijentirajte prodaju prema stvarima koje potiču ljude da ostanu doma. Stvorite novi operativni plan i jasno ga komunicirajte svojim investitorima, a potom i zaposlenicima. Nemojte zapeti na odlukama koje ste donijeli prošli tjedan ili tjedan prije. Prilagodite se novonastaloj situaciji jer s ovim ćete promjenama morati živjeti i kada kriza završi.
Transparentnost prema svojim korisnicima
S ovom krizom borimo se svi, zato budite transparentni po pitanju toga s čime se vaš biznis trenutno suočava. Klijenti mogu suosjećati s vama, dokle god s njima pravilno komunicirate. Koristite društvene mreže kako bi pokazali svojim klijentima i kupcima što se s vama događa. Ovo je vrijeme kada se treba fokusirati na postojeće korisnike i pružanje savršene usluge kako biste ih zadržali. Kada klijenti nisu svjesni što sve radite kako biste im pomogli prebroditi ovu stresnu situaciju, oni će manje cijeniti uslugu koju im pružate.
Iz tog razloga bitno je opisati korake koje poduzimate kako biste smanjili rizik širenja zaraze i pomogli zajednici u ovim teškim vremenima. Ljudi će takvu gestu pamtiti te će prije konzumirati vaše proizvode od onih čija je promocija fokusirana na njih same.
Jedan ovakav odličan primjer dali su iz pekarnice Breadclub koji putem društvenih mreža neprestano obavještava svoje kupce o važnosti higijene i koliko je bitno držati se naputaka stožera civilne zaštite, a svojim prekrasnim potezom gdje su djelili svoj kruh građanima pogođenima potresom pokazali su koliko su empatični i samim time pridobili kupce koji ovu gestu zasigurno neće zaboraviti.
Uspostavite kućni ured i prebacite poslovanje online
Ako ga do sada već niste imali, sada je pravo vrijeme da uspostavite radni prostor u domu u kojem ćete se moći koncentrirati i biti maksimalno produktivni. Nakon što ste postavili jasne granice unutar doma kada vas mogu ometati u vašem radu, a kada ne, vrijeme je da se posvetite alternativnim načinima poslovanja.
S obzirom na to da je vrijeme kretanja ograničeno, nekako je prirodno da ćete svoje poslovanje prebaciti online. Važno je znati da u ovom niste sami i da se svi poduzetnici pokušavaju prilagoditi ovaj situaciji na jednak način.
Kao što smo već ranije spomenuli, društvene mreže idealan su alat koji spaja ljude, zato ako stvorite pravi sadržaj, vaš će biznis biti taj koji će ljude privući. U ovim je trenucima bitno razmišljati izvan okvira, zato ako ste primjerice dizajner interijera, probajte podijeliti neke brze 'uradi sam' ideje i projekte, ako ste primjerice računovođa, dijelite savjete kako uspostaviti kućni budžet. Ako je potrebno, sada možete i sniziti cijene pojedinih artikala te dati određene popuste.
Tako je primjerice Mozaik knjiga koja već jedno vrijeme djeluje isključivo preko webshopa, često izbacuje akcije kako bi građanima podigla duh i potaknula ih na kupnju. Osim toga, knjiga je odlična razonoda u trenucima poput ovih.
Oni čije su karijere orijentirane na fitness, jogu ili ples, lako svoje radionice mogu pretvoriti u virtualne putem Skype-a ili YouTube-a, dok oni koji žive od prodaje svoje poslovanje trebaju bazirati na webshopu i dostavi.
Ako vam nedostaje ideja, inspiraciju možete potražiti u primjerice Podravki koja je napravila zanimljivu kolaboraciju sa Žutim Klikom, a koji na vaša vrata dostavlja njihov paket. Drugi odličan primjer je i Ikea koja uvela i beskontaktnu dostavu ispred vašeg doma.
Na sličan način funkcionira i poznati modni brend ELFS koji su se ovoj krizi prilagodili te omogućili svojim vjernim kupcima kupovinu svih modnih komada preko webshopa. Kako bi što više izbjegli socijalne kontakte, svojim su kupcima savjetovali da kupnju obavljaju karticama.
„Na online prodaji pored klasične prodaje smo već više od 5 godina. Porođajne muke s online prodajom mogu biti velike ako nemate savjet od iskusne osobe ili niste dovoljno snalažljivi. Kupcima je najveći problem kod internet trgovine kupovina karticama i tu ih je potrebno dodatno educirati. Nakon 5 godina i dalje većina kupaca bira plaćanje pouzećem što im je definitivno nuzno dati kao opciju, ali ne odustati od educiranja o plaćanju karticama na internetu. Nije to tako strašno. Postoje zaštite i ne treba se bojat da ce vas netko pokrast ili ukrast identitet“, rekli su nam iz ELFS-a i dodali: „Kada kupci steknu povjerenje u neku web trgovinu onda se i oni opuste i sve ide lakše. Sva prava kupaca moraju biti jasno vidljiva i istaknuta na stranici uključujući povrate, reklamacije, slanje, plaćanje jer kupci čitajući sve te odredbe razgovaraju sa nama i saznaju sve što ih zanima.“
Kako osigurati stabilnost poslovanja tijekom i nakon krize, čitajte svakodnevno u našem specijalu. OstaniPovezan, OstaniNova.