Strateška važnost branda

General Motors odlučio zadržati Opel

Slika nije dostupna
Upravni odbor General Motorsa glasovao je u utorak za zadržavanje svog europskog ogranka Opela, umjesto prodaje većinskog paketa dionica kanadskoj tvrki Magna i njezinom ruskom partneru OAO Sberbank, uz pozivanje na gospodarski oporavak i stratešku važnost 'branda', izvijestili su američki poslovni mediji.

Odlukom se odustalo od dogovora o prodaji 55 posto dionica Opel GmbH, iz njemačkog Ruesselsheima, tvrtki Magna International, najvećem kanadskom proizvođaču auto-dijelova i najvećoj ruskoj komercijalnoj banci Sberbank. GM očekuje da će troškovi restrukturiranja Opela i sestrinske britanske tvrtke Vauxhall, iznositi oko tri milijarde dolara. Njemačka kancelarka Angela Merkel, koja boravi u posjetu SAD-u, lobirala je od svibnja za prodaju Magni, kako bi se sačuvala radna mjesta. Direktori GM-a u rujnu su prihvatili ponudu Magne, umjesto onu investicijskog fonda RHJ International iz Bruxellesa.

GM je u obrazloženju nove odluke, naveo i zabrinutost da bi prodaja Opela omogućila konkurentima da dođu u posjet projekata vozila koje autoindustrija iz Detroita još namjerava koristiti. Glasnogovornica kanadske Magne, Tracy Fuerst, nije imala komentar na vijest o odluci General Motorsa. "GM će uskoro predstaviti planove restrukturiranja Njemačkoj i drugim vladama i nada se njihovom pozitivnom odgovoru", naveo je u priopćenju glavni direktor GM-a Fritz Henderson.

>> VIDEO: GM izašao iz bankrota

Opel ima oko 50,000 zaposlenika diljem Europe. Od toga su u Njemačkoj četiri tvornice i oko polovica radne snage, dok 5,000 ljudi radi u britanskom Vauxhallu. GM je u utorak izvijestio o rastu prodaje u SAD-u u listopadu za četiri posto, što je prvi mjesečni rast u zadnje dvije godine. (Hina)

Povezane teme