No, čega se odreći ako ste frizerski salon? Upravo nas je ovo pitanje dovelo do Splita – grada i inače poznatog po originalnim idejama, barem za hrvatske pojmove. Tamo nas je dočekao natpis – hair to go, u doslovnom prijevodu – kosa za van. Što to znači? Pranje i sušenje kose ovdje bez problema možete dobiti za malo novca. Šišanje, s druge strane, ne dolazi u obzir. O čemu se zapravo radi, objasnila nam je vlasnica jednog od takvih salona.
Ne zvuči spektalularno niti malo no, to je jedna zgodna stvar za svaku gospođu, s obzirom omjer cijene i ponude', objašnjava Ela Bokavšek, suvlasnica frizerskog salona.
Sigurno se pitate u čemu je zamka. Zašto bi se frizerski salon odrekao šišanja i time izgubio svoju bit, ali i najveći izvor prihoda? Neki će reći da se ne isplati no ovakvih salona u Splitu je već sedam, a broj klijenata stalno raste. Razlog? Malo koji salon rado će vas ugostiti ako ne želite i šišanje no, ono je u današnje vrijeme postalo – luksuz koji si tek ponekad priuštimo. S druge strane, ovdje je u pitanju brza usluga s prihvatljivom cijenom koja se kreće od 35 do 39 kuna.
'Ovo su cijene prilagođene za ekonomsku krizu u kojoj trenutno jesmo znači prilagođena je nekakvoj široj masi da takav tretman ne bude više nikome luksuz', kaže Ela.
Ovu praktičnu ideju Ela je provela uz pomoć roditelja. Salon postoji tek mjesec dana, a već je ugodno iznenađena interesom žena koje joj dolaze na redovite tretmane. Kako bi privukla što više ljudi, mlada poduzetnica uvela je radno vrijeme već od 7 sati jer smatra da će to privući poslovne žene, koje imaju malo slobodnog vremena, da prije posla svrate na frizuru. Prostor je vlasništvo Eline obitelji, a interijer su uredili sami.
S obzirom da su odustali od glavnog aduta – šišanja, ovakvi mali saloni poradili su na kvaliteti, a pranje i sušenje kose iz rutinskih radnji pretvorili u prave ritualne opuštanja. Na tome i grade svoju prepoznatljivost. Ipak, vlasnice ističu kako se radi o poslu u kojem je dobit dovoljna tek za džeparac, ali ne i za život. Da je prostor, koji slučajem, unajmljen, njegova isplativost bila bi upitna, pogotovo kada se troškovima pribroji plaća zaposlenika troškovi režija, porezna davanja i nabavka kozmetičkih preparata. Za isplativost ovakvog posla trebalo bi imati lanac takvih salona, objašnjava vlasnica.
To joj je i želja – pokrenuti lanac salona koji će nuditi uslugu dostupnu svakome, u Splitu, ali i drugim gradovima. Specijaliziranost ovakvih salona sigurno neće ugroziti opstanak onih, koji nude kompletnu uslugu klijentima. Ipak, riječ je o zanimljivoj ponudi koja bi pranje kose mogla premjestiti iz kupaonica u male specijalizirane salone. U skladu s modernim tempom života, čini se kako ova ideja ima perspektivu čak i onda, kada se tržište oporavi od recesije.