Izlažući elemente SDP-ove energetske strategije, Jurčić je kazao da bi do 2012. godine bilo potrebno izgraditi tri nove elektrane po 400 do 600 megavata snage, jer u zemlji sada nedostaje 31 posto električne energije iz domaće proizvodnje u odnosu na potrebe, a postojeća proizvodna postrojenja su nedovoljna kapaciteta.
Govoreći o plinu kao energentu Jurčić je kazao da je jedini način kako osigurati dostatnu sigurnost u opskrbi plinom izgradnja i proširenje skladišnih kapaciteta. SDP je namjeravao izgraditi nove i proširiti postojeće plinske skladišne kapacitete i spojiti se na plinovod koji prolazi Mađarskom pokraj Baranje da je bio na vlasti u proteklom mandatu Vlade, rekao je. Time bi se u ljetnom razdoblju, kad je plin dostupniji, skladištio plin pa do krize u opskrbi plinom ne bi ni došlo, kazao je Jurčić.
Rasprave o mogućoj gradnji nuklearne elektrane sada u Hrvatskoj ocijenio je neozbiljnima jer, kako je rekao, treba proteći četiri do pet godina javne rasprave tijekom koje bi društvo prihvatilo gradnju te elektrane te potom još 10 do 12 godina, koliko uobičajeno traje gradnja elektrane.
LNG terminal treba graditi privatnim sredstvima
Poremećaji u opskrbi ruskim plinom mogli su se predvidjeti da se vodilo računa o geostrateškim pitanjima, ustvrdio je Ljubo Jurčić. Uz to, rekao je, nuklearke gradi samo nekoliko tvrtki na svijetu, a njihovi kapaciteti su zauzeti narednih petnaestak godina. Jurčić je pozdravio gradnju LNG terminala ali, kako je rekao, isključivo privatnim sredstvima. Država ne smije ulaziti u gradnju tog terminala jer bi, kako je rekao, ako bi gradio 'Plinacro' poskupio plin, a ako bi gradio HEP poskupjela električna energija. Razlog je cijena od oko 1,5 milijarde američkih dolara za gradnju terminala, a najniža granica rentabilnosti korištenja terminala je transport 10 milijardi četvornih metara plina godišnje od čega Hrvatskoj treba tek jedna milijarda. Ostalo treba nekome prodati, a pitanje je postoji li takva mogućnost u državama koje gravitiraju budućem terminalu, rekao je Ljubo Jurčić.
Država treba urediti lokacijske dozvole te dodijeliti koncesiju privatnim investitorima za izgradnju i upravljanje terminalom uz čvrsto utvrđene standarde. Član predsjedništva SDP Hrvatske i riječki gradonačelnik Vojko Obersnel govorio je o energetici Rijeke naglasivši projekt plinofikacije izgradnjom nove plinske mreže u gradu. Najavio je realizaciju projekta uvođenja plina kao goriva u javni gradski prijevoz te postupni prelazak svih toplana na plin.