Može se otvoriti najteže poglavlje

Dogovoren model privatizacije hrvatskih brodogradilišta

Slika nije dostupna
Hrvatska se u srijedu u Bruxellesu dogovorila s Europskom komisijom o modelu privatizacije svih šest brodogradilišta i uskoro se može očekivati objavljivanje natječaja čime se ispunjavaju mjerila za otvaranje u poglavlju Tržišno natjecanje, jednom od najtežih poglavlja u pristupnim pregovorima s EU-om, izjavio je potpredsjednik vlade i ministar gospodarstva Damir Polančec.

'S velikim olakšanjem i zadovoljstvom mogu reći da su pregovori između našeg pregovaračkog tima i povjerenice Europske komisije za tržišno natjecanje Neellie Kroes konačno završili i da Hrvatska uskoro može objaviti natječaj za privatizaciju svih šest brodogradilišta', izjavio je Polančec nakon susreta s povjerenicom Kroes.

Kod privatazacije Uljanika, jedinog profitabilnog i uspješnog brodogradilišta, 25 posto dionica bit će ponuđeno zaposlenicima prema posebnim uvjetima, a za 59,25 posto dionica početna cijena bit će njihova nominalna vrijednost.

Dogovoreno manje rezanje ukupnog kapaciteta hrvatskih brodogradilišta

Nominalna vrijednost bit će početna cijena i za prodaju dionica Brodogradilišta specijelnih objekata (BSO) u Splitu za ukupni vlasnički paket.

Za četiri brodogradilišta Brodosplit, Brodotrogir, 3. maj i Kraljevica početna cijena za vlasnički paket koji se u cijelosti prodaje bit će jedna kuna.

Polančec je također rekao da je veliki uspjeh to što je dogovoreno manje rezanje ukupnog kapaciteta hrvatskih brodogradilišta, nego što se ranije predviđalo. Na kraju procesa restrukturiranja, ukupni kapacitet hrvatskih brodogradilišta bit će 413 tisuća tona, umjesto 393 tisuće tona koliko je ranije bilo razmatrano.

Povezane teme