Brodosplit će, kako se navodi u priopćenju, isporučiti 21 čeličnu branu dimenzija 29 puta 24 metra, debljine 6 metara i težine 300 tona. Pojašnjava se kako će se isporučivati po tri brane odjednom i to morskim putem. Vrijeme isporuke je 30 do 60 dana.
Predsjednik Uprave Brodosplita Tomislav Debeljak je izjavio kako se ovim ugovorom Brodosplit 'izrazito ponosi' jer je postignut na svjetskom natječaju u jakoj međunarodnoj konkurenciji brojnih brodograditelja i proizvođača čeličnih konstrukcija.
'Njime će ostati vječno upisan na listi tvrtki koje su sudjelovale u jednom od najvećih građevinskih radova u povijesti Italije vrijednog više od 7 milijarda eura i pridonijele spašavanju Venecije od velikih problema koje joj donosi plima', rekao je Debeljak.
'Brane su konstruirane kao specijalni rezervoari napunjeni zrakom, odnosno vodom. Brane će napunjene vodom ležati na dnu mora, a punjenjem zrakom će se podizati prema površini mora i zatvarati ulaze u lagunu. Kada se ispumpa zrak, ponovno će se napuniti vodom i leći na dno mora', pojašnjeno je u Brodosplitu.
Brodosplit: Možete nam podmetati koliko god hoćete, ali mi ćemo uspjeti
Planirano je da se uoči dolaska plime s otvorenog mora zatvore tri kanala koja vode u Venecijansku lagunu. Radi se o prolazima Lido, Malamocco i Chioggia, a projektom je predviđeno postavljanje ukupno 80 brana uz vijek trajanja od oko 50 godina. Projekt je integrirani zaštitni sistem koji se sastoji od niza mobilnih brana koje su sposobne zatvoriti Venecijansku lagunu od Jadranskog mora kada plima pređe utvrđenu razinu (110 cm) pa sve do maksimalno tri metra. Tijekom tih nekoliko sati laguna bi bila zatvorena i brodovi ne bi mogli slobodno ulaziti, navodi se u priopćenju Brodosplita.
More poplavljuje Veneciju oko 50 puta godišnje, uglavnom u jesenskim i zimskim mjesecima, najviše u studenom i prosincu, a svake pete godine poplavi cijeli grad.
Projekt spašavanja potonuća Venecije, kako je navedeno, zove se MOSE (Mojsije), a sam naziv asocira na Stari Zavjet i priču o Mojsiju koji je razdvojio Crveno more.
Iskustvo i stručnost 'škverskih' brodograditelja, kako su istaknuli u Brodosplitu, bila je temeljna odrednica talijanskog arhitektonsko-građevinskog konzorcija 'Venezia Nuova' koji je na natječaju izabrao splitsko brodogradilište. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook