HR Experience

'Ljudi se pridružuju organizacijama, ali ne žele poslovati s menadžerima'

Slika nije dostupna
Jedan od najočekivanijih HR događanja ove godine, HR Experience 3, održat će se 23. i 24. rujna u hotelu Sheraton u Zagrebu i još jednom predstaviti bogat program predavanja i radionica najvećih HR gurua današnjice.

Među glavnim govornicima na HR Experience-u je i Annemie Ress, renomirana stručnjakinja u području HR i bivša HR direktorica eBay-a i Skype-a.

Nakon što je 1994. diplomirala na Pravnom fakultetu u Johannesburgu, Annemie počinje raditi kao savjetnica za radne odnose. Tokom svoje karijere ne zapostavlja rad u ljudskim resursima iako je radila u različitim industrijama, uključujući maloprodaju i naftnu i plinsku industriju. U specijalnom intervjuu za dnevnik.hr otkriva nam kako smanjiti troškove unutar organizacija i kako svoje radno mjesto učiniti atraktivnijim.

Mogli bismo reći da okolina u kompanijama poput eBaya i Skypea prije šest godina nije bila toliko strukturirana. Koji su tada bili glavni ciljevi HR-a i kako se razlikuju od današnjih ciljeva?

Vodeći cilj bio bi zadržati osnove HR no istovremeno i inovativni poduzetnički duh kompanije koja se razvija. Ono što je bitno jest da HR najprije pokažu kako upravljaju osnovama. Tako će dobiti na vjerodostojnosti i osvojiti povjerenje svih zaposlenika te će se u tom slučaju odjelu HR omogućiti da se bavi i složenijim izazovima kompanije.

Koja je razlika između HR odjela u inovativnijim poslovima i HR odjela u tradicionalnijim tvrtkama?

Tvrtkama su potrebne sve vrste potpore koju pruža HR odjel. Jedna od lekcija koju sam naučila je da potpora koju pruža HR odjel mora odgovarati kulturi i poslovnim ciljevima tvrtke. Sve više viđam HR stručnjake koji teško napreduju i teško svladavaju makroekonomske, sociodemografske i tehnološke izazove bilo da se radi o inovativnim ili tradicionalnim tvrtkama. Ta borba potiće HR na transformaciju.

>> Svjetska Human Resource elita sastaje se u Zagrebu

Možete li nam dati jedan primjer iz vlastitog iskustva koji savjet poslušati kada se radi o smanjenju troškova.

Vjerujem da ljudi odlaze zbog menadžera s kojima posluju, a ne radi same tvrtke. Ključno područje na koje se treba usredotočiti je jačanje menadžerove sposobnosti. Odnosno, ljudima davati autonomiju, pomoći im da razvijaju izvrsnost u poslu, motivirati ih i obratiti im pažnju na odnos koji se razvija nakon uspješno obavljenog posla.

Prema Vašem mišljenju koja je najučinkovitija metoda za obuku zaposlenika?

Peer učenje postaje sve bitnije. Danas je pojedincu lako doći do informacija i izvora. Dani sjedenja u učionicama su gotovi. Ljudima su dovoljne osnove teorije, a onda žele učiti iz iskustva i od iskusnijih kolega.

Možete li nam dati par praktičnih savjeta kako bi menadžeri mogli učiniti svoje radno mjesto atraktivnijim bez da u to moraju uložiti mnogo novaca?

Neka se za vas čuje! Napravite zanimljivu LinkedIn stranicu, koristite društvene medije, prihvaćajte različite ponude i ispričajte zašto je vaša organizacija posebna i zanimljiva. Također, ostanite u kontaktu s ljudima s kojima više niste u istom poslu.

Smeta li vam poslovati s ljudima koje pokreće novac?

Ljude motiviraju različite stvari – volim poslovati s različitim ljudima, a iz mog iskustva vam mogu reći da čak i oni ljudi koji kažu da im je novac veliki motivator imaju potrebu biti povezani, uključeni, imati inspiraciju i razvijati se. Ako ne prepoznamo njihove potrebe, novac će za takve ljude postati najbitniji.

Kao poduzetnica imate li priliku i činiti ono što „propovjedate“ velikim tvrtkama? Možete li nam dati primjer kako je savjet koji ste dali nekome bio koristan i u Vašem poslu?

Odlično pitanje! Zaista se trudim otkriti što motivira pojedince i vjerujem da svi dajemo najbolje od sebe ako se usredotočimo na ono što nas nadahnjuje. U radu s ljudima u Purplebeachu obraćam pažnju na stvari u kojima uživaju i u kojima su strastveni. Mislim da u tome uspjevam.

Što je potrebno pojedincu da postane uspješan u nadolazećim godinama?

Postoji istraživanje o budućnosti rukovođenja koje navodi da su uspješni pojedinci izrazito prilagodljivi i složeni mislioci koji mogu upravljati granicama. Agilni su i postižu visoke rezultate na testovima samopoimanja. Te su kvalitete iznimno cjenjene kod ljudi jer je bitno da utječete suptilno bez zahtjevanja, zapovijedanja i kontroliranja. Takvi pojedinci mogu se prilagoditi kulturama i imaju visoku emocionalnu inteligenciju.

AnnemieRess govorit će na HR Experience 3, događanju koje će 23. i 24. rujna 2013. u hotelu Sheraton u Zagrebu okupiti najveće svjetske stručnjake HR industrije.

Za više informacija doznajte OVDJE.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook