Ministarstvo financija nudilo je Chryslerovim vjerovnicima 2,25 milijarda dolara u gotovini ako pristanu na otpis 6,9 milijarda dolara duga, no među 46 vjerovnika manja skupina hedge fondova odbila je dogovor, pa su stvoreni uvjeti za hitan stečaj, izvješćuju američki mediji. Ponuda od 2,25 milijarda dolara značila bi povrat oko 33 centa za dolar duga, a vjerovnici koji su odbili ponudu vjeruju da u stečaju mogu proći bolje, navodi Bloomberg News.
Kako prenosi The Washington Post, vladin je dužnosnik razočarano izjavio da su vjerovnici propustili učiniti 'pravu stvar', no da njihov propust da djeluju 'u vlastitu gospodarskom interesu ili nacionalnom interesu ne umanjuje postignuća Chryslera, Fiata i njihovih dioničara, niti će utjecati na novu priliku koju Chrysler sada ima da se preustroji i ojača'.
Fiat preuzima Chrysler?
Zaštićeni stečaj po tzv. 11. poglavlju trebao bi otvoriti put da Fiat preuzme 20 posto dioničkog udjela u Crysleru, tvrtki sa sjedištem u Auburn Hillsu u Michiganu, kazali su izvori kojima je poznato stanje, navodi Blooomberg. Sindikalni mirovinski i zdravstveni fond umirovljenika Cryslera imao bi 55 posto udjela, a ostatak bi u početku pripao vladi. Fiat i novi upravni odbor tvrtke izabrali bi predsjednika uprave. Direktor Fiata Sergio Marchionne izjavio je 15. travnja da bi bio spreman voditi Chrysler ako se to zatraži od njega.
Obama je u srijedu izjavio da Cryslerov stečaj ne bi trebao dugo trajati. 'To bi bila vrlo brza vrsta stečaja i oni bi mogli i dalje poslovati i pojaviti se na drugoj strani u puno jačem položaju', rekao je. 'Ne mislim da autoproizvođačima treba ulijevati rijeke potpora, no treba im pomoći da se preustroje sada, kad se urušila prodaja', dodao je Obama. Cilj je stečajni postupak završiti u roku od 30 do 60 dana, kazali su izvori.