Mladi su vozači ranjiviji

'Zbog alkohola mladi vozači imaju želju za dokazivanjem'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Upravo je neiskustvo jedan on najčešćih faktora prometnih nesreća koje izazovu mladi vozači. Stručnjacima nije neuobičajeno ni sve ovo što je uslijedilo nakon tragedije koja se dogodila na Pagu.

Iako se ne čini mnogo, 0, 85 promila alkohola u krvi previše je za 22-godišnjeg neiskusnog vozača. Za volanom mu je percepcija iskrivljena i postaje smjeliji.

'Takva osoba će dobiti hrabrost, poletnost i želju da nešto pokaže, a to je često koliko brzo mogu voziti ili što sve za volanom mogu napraviti', kaže Ante Bagarić, psihijatar iz bolnice Vrapče. 

Od 2008. broj poginulih pao je za trećinu, a policija pad pripisuje boljem zakonu o sigurnosti prometa. No, iz tog istog zakona izbačen je obvezan pratilac mladog vozača od 23 do 5 ujutro. Zašto, kad i sami priznaju da su mladi vozači tada najranjiviji i najneposlušniji.

'Ponovno skrećemo pozornost mlađim učesnicima u prometu, pogotovo vozačima automobila i motocikala na poštivanje odredbi o brzini i alkoholiziranosti. Ovakve se nesreće u najvećem broju slučajeva događaju u kasnim večernjim, odnosno ranim jutarnjim satima tijekom vikenda', kaže Zoran Buljan pomoćnik voditelja smjene OKCP MUP-a.

>> Pag: Mjesto u šoku, Dan žalosti za svaki mladi život

I baš se često dogodi da takvi vozači ako sami tada ne nestradaju, a naudili su nekom drugom, imaju potrebu nauditi i sebi.

'Na jednoj simboličkoj razini žele poništiti svoje djelovanje autoagresijom, koja je česta i zna biti veomaponište svoje djelovanje sa autoagresijom, dakle autoagresija je česta i ona zna biti brutalna', kaže Bagarić.

Prebrzi skrive 50 % nesreća, a njih čak 40 posto skrive alkoholizirani mladi vozači.