Nagibni vlak iskliznuo je u lijevom zavoju zbog očitog razloga - brzine koja je 'u toj situaciji bila iznad granične' za prolazak vlaka, rekao je sudski vještak Berislav Barišić Jaman. 'S obzirom na način prikupljanja podataka o brzini vlaka, računalo je u kritičnoj situaciji imalo podatak da vlak ide brzinom od nula kilometara na sat pa se nagibna tehnika nije niti mogla uključiti", rekao je sudski vještak Davor Belas. Vještaci su potvrdili i da je brzina vlaka bila iznad granične. 'Kotači su blokirali, a nagib se nije aktivirao jer računalo nije poslalo podatak o brzini većoj od 70 kilometara na sat, koliko je potrebno', rekao je Belas.
U nesreći je poginulo šestero putnika, a teže i lakše ih je ozlijeđeno 55. Optužnica za nesreću putničkoga nagibnog vlaka na pruzi Zagreb-Split u Rudinama u srpnju 2009. tereti bivšeg direktora HŽ-a Ivana Medaka, direktora i savjetnika tvrtke Intrade Ivana Tomaškovića i Jozu Bazinu te voditelja protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu Dragu Rogulja i vatrogasca DVD-a Stružac Branka Tišljara da su sudjelovali u nabavi i uporabi retardanta TG-300 čije je nanošenje na tračnice uzrokovalo nesreću te da su bili svjesni posljedica. Suđenje se nastavlja 5. rujna ispitivanjem novih svjedoka. (Hina)