Tijekom telefonskog razgovora 53-godišnjaku iz Osijeka rečeno je da je hakiran te kako bi riješio problem mora na računalo instalirati aplikaciju, nakon čega treba unijeti svoje podatke, kao i podatke bankovne kartice.
Muškarac je poslušao savjet, a nakon unesenih podataka s računa skinuto mu je 205.000,00 kuna. Nakon što je shvatio da je prevaren, cijeli slučaj prijavio je policiji, koja intenzivno traga za nepoznatim počiniteljem.
Policija upozorava građane da podatke sa svoje bankovne kartice ne upisuju na sumnjivim stranicama ili aplikacijama.
Policija savjetuje
Također ovom prilikom informiraju građane o sedam najčešće korištenih financijskih online prijevara i kako ih izbjeći:
1. CEO prijevara / direktorska prijevara: varalice se pretvaraju da su vaši šefovi ili nadređeni u organizaciji i prijevarom vas navode da uplatite novčani iznos na lažni račun ili da neovlašteno doznačite novac s poslovnog računa.
2. Prijevara s računima: varalice se pretvaraju da su vaši klijenti/dobavljači i navode vas da platite buduće račune na drugi bankovni račun.
3. Krađe identiteta
Vishing - krađa identiteta pozivom: telefonska prijevara u kojoj vas prevaranti zovu i pokušavaju navesti da otkrijete svoje osobne, financijske ili sigurnosne podatke ili da im uplatite novčana sredstva.
Phishing - mrežna krađa identiteta lažnim porukama e-pošte: prevaranti vam šalju lažne poruke e-pošte kojima vas pokušavaju navesti na dijeljenje osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka.
Smishing - krađa identiteta SMS-om: pokušaj prevaranata da dođu do osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka putem tekstualne poruke.
4. Krivotvorene mrežne stranice banaka: koristi se lažna e-pošta banke s poveznicom na krivotvorenu mrežnu stranicu. Jednom kada kliknete na poveznicu, koriste se razne metode prikupljanja vaših financijskih i osobnih informacija. Stranica izgleda kao i prava mrežna stranica uz nekoliko malih razlika.
5. Romantične prijevare: varalice se pretvaraju da su zainteresirane za romantičnu vezu. One se obično događaju na mrežnim stranicama za upoznavanje, a varalice se često koriste društvenim medijima ili e-poštom za uspostavljanje kontakta.
6. Krađa osobnih podataka: vaše osobne informacije prikupljaju se kroz kanale društvenih medija.
7. Investicijske prijevare i prijevare u online kupovini: navode vas da mislite da ste na tragu pametnog ulaganja ili vam daju izvrsnu lažnu online ponudu.