Direktor Eurokamiona, Ivica Rilje i Marko Vukoja potvrdili su na zagrebačkom Županijskom sudu da su posao sklopili nakon sastanka, koji je u MORH-u sazvao i vodio drugooptuženi Bačić i koji im je priopćio da je na pozivnom natječaju, poslije poništenu, njihova ponuda bila najpovoljnija. Kazali su da je MORH izradio nacrt ugovor o prodaji 39 kamiona marke Iveco koji je sklopljen potkraj 2004. No s dobavom su kasnili zbog, kako su rekli, tehničke preinake i usklađivanja koje je tražio sam MORH, primjerice snižavanja visine kabine. Kamioni su na kraju dobavljeni u drugoj polovici 2005. zbog čega su platili 'penale'.
>> Afera kamioni: MAN se nije žalio na poništeni natječaj
Po optužnici, kamioni su predani s mnogim nedostatcima, od korozije, ljuštenja boje i curenja ulja, što je svojim potpisom na zapisniku o primopredaji potvrdio i svjedok Vukoja. On je, pak, pred sudskim vijećem kazao da je navedeni postupak nabave bio uobičajen i legalan, a na upit predstavnika USKOK-a u koliko je takvih postupaka s MORH-om tvrtka sudjelovala, rekao je da je to bio 'prvi i jedini'. Treći svjedok Zoran Korleat iz MAN-Importera, tvrtke u sastavu dioničkog društva Auto-Hrvatske, kazao je da nikad nitko iz MORH-a s njim nije kontaktirao i obavijestio da je poništen pozivni natječaj na koji se ta tvrtka javila. Po tvrdnjama USKOK-a, upravo je ta tvrtka od deset ponuđača ponudila najnižu cijenu i to za 10,2 milijuna kuna nižu od ponude 'Eurokamiona', po kojoj je MORH, nakon poništenja natječaja, izravnom pogodbom kupio kamione.
Pozivni natječaj bio je raspisan za nabavu 76 vozila, za što je iz državnog proračuna osigurano 34,8 milijuna kuna. Kako je za kupnju nedostajalo četiri milijuna kuna, Bačić je, tvrdi USKOK, poništio postupak nabave i na Rončevićev zahtjev počeo izravne pregovore samo sa zagrebačkom tvrtkom 'Eurokamion' od koje je na kraju za 34,4 milijuna kuna kupljeno 39 vozila. Na prijedlog obrane sutra će se pregledati snimka USKOK-ova ispitivanja svjedoka Damira Udovičića iz tvrtke MAN-Importer. Obrana, naime, tvrdi da se transkript razgovora razlikuje od snimke te da su istražitelji svjedoka prekinuli u trenutku kad je počeo govoriti o tehničkim svojstvima kamiona. Od početka postupka obrana optuženih tvrdi da je kupnja kamiona bila zakonita te da su vozila 'Eurokamiona' udovoljavala svim traženim svojstvima, a vozila MAN-Importera nisu bila dostatne nosivosti i koristila su se gorivom koje ne bi odgovaralo potrebama misija u zemljama kao što su Afganistan ili Čad. (Hina)