Novi Volvo V40 premijerno donosi inovativan sustav koji je po prvi puta primijenjen u jednom cestovnom automobilu. S ciljem umanjivanja ozbiljnosti ozljeda u slučaju da je nalet na pješaka neizbježan, novi Volvo V40 opremljen je novo-razvijenom tehnologijom zračnih jastuka za zaštitu pješaka, tzv. Pedestrian Airbag Technology.
Ovaj prvi takav sustav na svijetu radi na sljedeći način: senzori na prednjem braniku prepoznaju da je došlo do fizičkog kontakta između automobila i pješaka te se signalizira otvaranje prednjeg kraja poklopca motora ispod kojega se aktivira zračni jastuk. Zračni jastuk pokriva područje ispod podignutog poklopca motora te se proteže preko otprilike jedne trećine vjetrobranskog stakla i donjeg dijela A stupa.
Od ostalih sustava tu su Lane Keeping Aid s automatskom kontrolom upravljanja, inteligentan sustav za pomoć pri parkiranju, tzv. Park Assist Pilot, automatsko obavještavanje o prometnim znakovima, Active High Beam i Cross Traffic Alert radarski sustav na stražnjem kraju.
Pored gore nabrojanih sustava i funkcija, novi Volvo V40 biti će opremljen i inovativnim sustavom za zaštitu pješaka – Pedestrian Detection – koji radi uz pomoć automatske aktivacije kočionog sustava, te sustavom za detekciju i izbjegavanje sudara pri nižim brzinama koji sada djeluje pri brzinama do 50 km/h.
Nesreće u kojima stradaju pješaci događaju se gotovo svakoga dana u svijetu obzirom na sve veći broj automobila na prometnicama. Rezultati jednog istraživanja pokazuju da su u Europi 14 % smrtno stradalih osoba u automobilskim nesrećama upravo pješaci. U SAD-u ta se brojka kreće oko 12 % dok je u Kini takvih slučajeva visokih 25 %.
Novi inteligentni sustav za detekciju pješaka s automatskim kočenjem može prepoznati ako pješak slučajno izleti pred automobil na cesti. Ako vozač ne reagira pravovremeno, ovaj sustav upozorava vozača i automatski aktivira kočnice. Niti jedan drugi automobil u ovoj klasi nije opremljen sličnom tehnologijom.
Tzv. Pedestrian Detection sustav s automatskom aktivacijom kočionog sustava za svoj rad koristi radar ugrađen iza rešetke hladnjaka automobila te kameru ugrađenu ispred retrovizora u putničkom prostoru kojima upravlja središnja kontrolna jedinica. Uloga radara jest da prepozna pješake ili vozila ispred automobila i odredi udaljenost istih od vozila a kamera određuje o kojem se od dva spomenuta slučaja radi.
Zahvaljujući širokom polju radara, ovaj sustav s lakoćom prepoznaje pješake koji se tek spremaju zakoračiti na cestu. Ova inovativna tehnologija programirana je na način da prati kretanje pješaka i odredi da li postoji vjerojatnost da će isti zakoračiti na cestu tj. ispred automobila. Spomenuti sustav prepoznaje pješake u visini od 80 cm na gore.
U slučaju da dođe do rizične situacije, vozač prvo prima zvučno upozorenje u kombinaciji s vizualnim upozorenjem na Head-Up Displayu na vjetrobranskom staklu. Ako vozač ne reagira na upozorenja a sudar je neizbježan, sustav automatski aktivira kočenje.
Pedestrian Detection sustav s automatskim kočenjem pomaže sprečavanju naleta na pješaka pri brzinama do 35 km/h ako vozač ne reagira na vrijeme. Pri većim brzinama, glavni cilj sustava jest smanjiti maksimalno brzinu kretanja vozila prije samog sudara ne bi li se umanjile posljedice i ozbiljnost ozljeda.
Novi Volvo V40 osim što ne vozi sam, slobodno možemo reći, biti će najsigurniji automobil na cesti. S najnaprednijim sigurnosnim sustavima i elementima poput zaštitnog kaveza s zonama za deformaciju i plohama od ojačanog čelika, V40 standardno je opremljen i predzatezačima sigurnosnih pojaseva na prednjim sjedalima kojima se osigurava da su vozač i suvozač u optimalnom sjedećem položaju, dok su i prednja i stražnja sjedala opremljena zaštitom u slučaju naglih trzaja, tzv. WHIPS (whiplash protection) koja sprječava ozljede vrata. Vozača i suvozača štite dvofazni zračni jastuci kao i bočni zračni jastuci ugrađeni u naslone sjedala.
Vozač također ima zračni jastuk za zaštitu koljena koji je ugrađen u komandnu ploču iznad papučica a aktivira se zajedno s ostalim zračnim jastucima u slučaju frontalnog sudara.
Roll-Over Protection System još je jedan sigurnosni sustav koji se temelji na robusnoj strukturi karoserije, predzatezačima i zračnim zavjesama koje pokrivaju obje strane automobila od A stupa do C stupa te se aktiviraju prilikom frontalnih i bočnih sudara te u slučaju prevrtanja automobila.
Volvo V40 među nizom senzora koristi i senzor za mjerenje brzine koji prikuplja podatke o vozilu prije sudara s ciljem prilagođavanja sigurnosnih elemenata poput pojaseva i zračnih jastuka za očekivanu silu udarca u slučaju manje i srednje ozbiljnih frontalnih sudara.
ISOFIX priključci također su dio standardne opreme a Volvo svojim kupcima nudi i iscrpno testirane dječje sjedalice za djecu od novorođenačke dobi do 10 godina starosti.
Novi Volvo V40 može se naručiti i s Personal Car Communicator sustavom koji može daljinski primati i slati signale obavještavajući tako vozača o tome da li je automobil zaključan ili ne i da li je aktiviran alarm. Neke od drugih funkcija spomenutog sustava su i memorija položaja sjedala i retrovizora.