Od samog početka 20. stoljeća, ime Porsche sinonim je za inovativnost i kvalitetu u automobilskom svijetu. Ferdinand Porsche, utemeljitelj današnjeg dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, uplovio je u neistražene vode 1900. godine kada je stvorio prvi proizvodni hibridni automobil na svijetu.
Danas, 111 godina kasnije, Porsche je na newyorški auto salon došao s automobilom zvanim Semper Vivus, iznimno detaljnom i 750.000 dolara vrijednom reprodukcijom serijskog hibrida koji je Ferdinand Porsche proizveo te davne 1900. godine. Automobil je zauzeo mjesto pored nove Panamere S Hybrid (s cijenom od 95.000 dolara) koja je službeni debi na sjeverno-američkom tržištu imala upravo na ovom auto salonu.
Semper Vivus je već pokazan svijetu na premijeri u Genevi... ali sada su dali malo više podataka te ga pokazali kako funkcionira u stvarnosti.
Semper Vivus, što na latinskom znači 'uvijek živ', radi na vrlo sličnom principu kao i Chevrolet Volt. Baterije su opskrbljivale energiju za dva elektromotora, a da je nikada ne ponestane pobrinula su se dva mala jednocilindrična motora koja su pokretala 2.5-kilovatna generatora da uskoče kad baterije 'riknu'. Napomenimo samo da su elektromotori (smješteni svaki na pojedini prednji kotač) težili 270 kg po komadu!
Specifikacije su zapravo prilično impresivne čak i za današnje standarde. Baterije su nudile autonomiju od 40 kilometara. A kada se uključe motori s cijelih 3.5 KS, Semper Vivus vozi još 160 kilometara. Maksimalna brzina bila je 56 km/h što je u to doba bilo prilično dobro. Još jedan zanimljiv podatak je da su gume bile praktički isklesane iz čistog komada gume što je bio jedini način da podnesu težinu automobila. Masa Semper Vivusa je 1682 kg!
Ferdinand Porsche bio je tehnički obrazovan čovjek i fasciniran električnim vozilima. Svoj hibrid razvio je u suradnji s bečkim proizvođačem Ludwigom Lohnerom koji je izradio karoseriju. Automobil koji je Porsche izložio u New Yorku zapravo je besprijekorno izrađena reprodukcija na osnovi vrlo malo informacija koje su uspjeli iskopati u svojoj arhivi. Gotovo svaki komad proizveden je od nule, osim motora. Jedan su pronašli u Engleskoj a drugi u Francuskoj.
'Inicijativa za izradu reprodukcije Porscheovog prvog hibrida potekla je iz Porscheovog muzeja 2007. godine. Bio je to velik izazov jer ništa od izvornih dijelova više ne postoji', rekao je Alchim Steiskal, direktor Porscheovog muzeja u Stuttgartu. 'Jedino što smo imali na raspolaganju bio je jedan crtež i jedna skica', dodao je.
Porsche je spreman zauzeti svoje mjesto na tržištu hibridnih vozila. Cayenne Hybrid S odgovoran je za 18 posto ukupne prodaje Cayenne modela, dok je Panamera Hybrid S najštedljiviji Porsche ikada. Ovim komadićem prošlosti, njemački proizvođač nada se da će privući kupce budućnosti.
Vožnja automobila:
Za volanom:
U gradskoj gužvi:
Premijera u Genevi: