MIT #1: Automobili s pogonom na četiri kotača lakše izbjegavaju prepreke i brže prolaze zavoj.
ISTINA: Pogon na sve kotače pomaže pri ubrzanju jer se snaga prenosi na četiri, a ne na dvije kontaktne podloge, ali način na koji vozilo reagira pri promjeni prometnog traka ili prolasku kroz zavoj najviše ovisi o gumama, zatim o ovjesu, masi vozila i centru težišta. Pogon na sve kotače, 4WD ili AWD vam može pomoći da se uspnete uz snježni brijeg ili ubrzate iz zavoja, ali ne
pomaže pri samom prolasku kroz zavoj.
MIT #2: Kotači velikog promjera sa niskoprofilnim gumama poboljšavaju upravljivost automobila.
ISTINA: Veliki kotači pridonose prvenstveno izgledu i funkcionalnosti, odnosno da u njih stanu veći kočioni diskovi. Niži profil gume daje bolji odziv na volan, što daje iluziju bolje upravljivost. Ipak, trakcija ovisi o kontaktu gume i podloge. Važno je znati da iskoristivost cijele naležne
površine gume ovisi i geometriji ovjesa. Ako povećate kotač geometrija više nije ista, a i povećali ste polarni moment kotača i neovješenu masu koja utječe na vozna svojstva. Automobil se teže nosi s težim cipelama, koliko god one bile lijepe.
MIT #3: Gume „all- season“ nude više gripa na mokrim cestama
ISTINA: Ljetna guma ima više trakcije na mokrom i suhom nego ekvivalentna „all- season“ guma. Prijanjanje gume ovisi o smjesi gume i temperaturi na kojoj ta smjesa najbolje „radi“. Gume za cijelu godinu nude kompromis između dobrog funkcioniranja po vrućini, ispod ništice i na mokrom ili snijegom prekrivenom kolniku. To ne znači da je idealna u bilo kojim od navedenih uvjeta. Isto kao što je zimska guma idealna za snijeg.
MIT #4: Što viši oktanski broj, to će auto brže ići.
ISTINA: Oktanski broj označava otpornost goriva na detonativno izgaranje, odnosno nezdravo
izgaranje po motor. Ako je gorivo preslabo detonacije mogu oštetiti motor. Automobili su velikom većinom napravljeni tako da mogu voziti na obično gorivo bez obzira je li 95 ili 98 oktana.
Koristite li gorivo 100 oktana auto će možda ići malo bolje, ali ne zbog oktanskog broja nego
čistoće i aditiva u benzinu. To gorivo predviđeno je za sportske, osjetljivije motore, pa je samim
time i kvalitetnije, ali i skuplje.
MIT #5: Automobil dužeg međuosovinskog razmaka je stabilniji na cesti.
ISTINA: Međuosovinski razmak je jedna od stavki na podužem popisu činjenica koje određuju stabilnost automobila i njegovu upravljivost, ali nije čak ni pri vrhu popisa. Važnije od međuosovinskog razmaka su: konstrukcija ovjesa i raspored mase. Najstabilnija vozila su ona sa niskim centrom težišta. Ako pak govorimo o udobnosti, istina je, automobili sa većim razmakom su udobniji, ali ne nužno stabilniji.