'Danas je događaj od velike važnosti jer predstavljamo novi motor, novi V12 i novi mjenjač, namijenjen automobilu kojeg ćemo predstaviti na salonu u Ženevi 2011. godine', rekao je Stephan Winkelmman, predsjednik Lamborghinija.
Za tu je priliku u sjedištu kompanije u Sant Agati Bolognese, okupljena i cjelokupna plejada svih V12 Lamborghinija. Sve redom legendarnih talijanskih makina. Od prvog modela 350 GT, preko prekrasne Miure, svemirskog Countacha, vražjeg Diabla i, konačno, zastrašujućeg bika Murcielaga, koji se ovime i posljednji puta pozdravlja s proizvodnim pogonima u Sant Agati.
V12 je duša Lamborghinija. Jednako kao što je crvena boja duša Ferrarija, njihovog glavnog rivala. Svaka čast Gallardu s V10 motorom, no pravi, istinski Lambo je uvijek bio, i bit će, onaj s moćnih 12 cilindara. Beskompromisan, brutalan, muški.
Vesela povorka krenula kroz grad
'Da, taj motor predstavlja Lamborghinijevu povijest jer je V12 motor oduvijek prisutan u našim modelima, još od 1963. godine i modela 350 GT, nakon čega smo predstavljali nove generacije motora, po jedan u deset godina, a danas završava ciklus V12 motora iz Murcielaga', dodao je Stephan Winkelmman.
Uz ekskluzivnu pratnju najbržeg policijskog automobila, glasna se povorka provozala gradom. Uživanje i uspoređivanje zvuka V12 motora raznih generacija, predstavljao je poseban doživljaj.
Prvi V12 motor je za Ferucija Lamborghinija, osnivača kompanije, tijekom 60-ih godina, razvio slavni Giotto Bizzarrini. Iz 3,5 litre razvijao je 347 konjskih snaga pri 8.000 okretaja u minuti. Po tome se vidi da je motor više bio trkaće namjene, pa je sam Ferrucio zatražio da ga se primiri. Tako je snaga smanjena na 274 konja pri 6.500 okretaja. Kao takav je dobio zeleno svjetlo za ugradnju u model 350 GT.
Poseban motor samo za američko tržište
Za Miuru je napravljen nov motor obujma 3,9 litara i sa snagom od 350 konja pri 7.000 okretaja u minuti. Kasnije je snaga povećana na 370 i, konačno, na 385 konja pri 7.700 okretaja. Dvije bregaste osovine nalazile se u svakoj glavi, a za benzin su bila zadužena 4 Weberova karburatora. Potrošnja je 21 litru na 100 kilometara.
Novi motor napravljen za Countach, bio je 1000 kubičnih centimetara veći, a ugrađivao se uzdužno, a ne poprečno, kao kod Miure. Kasnije je, samo za američko tržište, prvotni koncept sa šest Weber rasplinjača, zamijenjen Boschovim K-Jetronic ubrizgavanjem. No, europski je motor, s Weberima, bio znatno moćniji - 460 u odnosu na 420 konja.
Prije točno dvadeset godina, Lamborghini ovim motorom ljestvicu ubrzanja prvi puta spušta ispod 4 sekunde. Bio je to V12 za novi model opasnog imena - Diablo. Obujam je narastao na 5,7 litara, a snaga na 500 konja. Kasnije je motoru dodano dodatnih 300 kubika što je jamčilo impresivnih 583 konja.
2001. je predstavljen Murcielago, prvi Lambo u režiji novog vlasnika - Audija. Nijemci se nisu petljali u izvornu filozofiju te je V12, u staroj maniri, povećan na 6,2 litre, odnosno na 6,5 litara u najjačim verzijama. 670 konja je iznosila snaga modela SuperVeloce. Kod razvoja novog motora, uprava Lamborghinija je od svojih inženjera tražila samo dvije stvari. Prvo: razmak između cilindara treba biti 60 stupnjeva i drugo: cilindara mora biti 12.
'Naši je razvojni tim započeo rad s ta dva uvjeta i nakon trogodišnjeg rada imamo rezultat. Dopustite da kažem, unikatan i vrhunski V12 motor koji je sposoban razviti 700 KS pri 8250/min i 690 Nm pri 5500/min', pojasnio je glavni inženjer Maurizio Reggiani.
Predstavljena potpuno nova getriba
Obujam je ostao isti, dakle, šest i pol litara. Motor zadovoljava eko normu Euro 5, težak je svega 235 kilograma, a zvuči baš kako se i očekuje od Lamborghinijevog V12 , u praznom hodu grglja, dok na visokim okretajima vrišti
Uz novi motor, predstavljena je i potpuno nova getriba, naziva ISR. Automatizirani sedmerostupanjski mjenjač, u osnovi se oslanja na tehnologiju s dvije nezavisne osovine, princip sličan DSG mjenjačima. No, Talijani ističu kako njihov ISR brzine mijenja 50 puta brže od DSG-a.
Lamborghini je još jednom pokazao vrhunsko inženjersko umijeće. 700 konja je brojka koju ćemo zasada zapamtiti. Sad još samo čekamo i predstavljanje novog bika u kojemu će sjediti novi V12. Zasada znamo da bi se mogao zvati Aventador.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.