Proizvođači automobila svaki svoj model žele učiniti atraktivnim, pa čak i sportskim, makar svojim mogućnostima ne uspijevaju dotaknuti ni „S“ od riječi „Sport“. Citroën se kod modela C4 Picasso i Grand Picasso suzdržao suviše agresivnih linija i spojlera te je dizajnu pristupio mnogo suptilnije.
Time je zaobišao navedenu grešku i postigao cool efekt, kakav zapravo i želimo kod vrste automobila koji obično voze očevi sa suzom u oku jer ne mogu prežaliti oduvijek sanjani dvosjed, koji si neće moći priuštiti prije 50. Zahvaljujući Francuzima period do kupnje uvijek željenog sportskog vozila proći će mnogo lakše.
I to ne samo zbog već istaknutog izgleda koji je u našem slučaju bio obogaćen zakretnim ksenonima sprijeda, LED-icama straga, sivkastom bojom koja mu nevjerojatno dobro pristaje te 18'' EOLE naplatcima koji uspješno spajaju ljepotu s uštedom goriva.
C4 Grand Picassove prave vrline do izražaja dolaze na putovanjima.
Prvenstveno su tu tri reda sjedala, od kojih se srednji može pomicati i preklapati u gotovo svim smjerovima, dok se stražnji (pomoćni) izvlači iz poda i ponajviše služi za kraće relacije u slučaju odraslih ili duge ako ga koriste djeca.
Međutim, iako se pomicanje i djelomično preklapanje tri sjedala u sredini obavlja s lakoćom, potpuno spuštanje zahtijeva dvije ruke, a čak i tada je potrebno dosta snage te osjećaj za tajming jer se dvije ručice moraju snažno i istovremeno povući. Nadali smo se da će redizajnom Citroën promijeniti sustav, no želje nam nisu uslišene.
Druga glavna vrlina „Pimpmobila“, kako smo ga od milja nazvali, je udobnost. Mnogi automobili imaju udobna sjedala, no ne i ovjes te obrnuto, no ovdje oba dijela svoj posao odrađuju na visokoj razini, posebice sprijeda, gdje sjedala posjeduju mogućnost masaže.
Na to se izvrsno nadovezuje ogroman broj pretinaca u vratima, središnjem mostu, središnjem stupu, podu i stropu, što znači da će djeca sa sobom moći nositi apsolutno sve igračke koje posjeduju.
Svakako moramo pohvaliti i preglednost koja se u današnjim automobilima svela na minimum.
Picasso jednako kao i konkurenti posjeduje kameru za parking straga te parking senzore, ali mi, starijeg kova, pri vožnji unatrag i dalje volimo zabaciti ruku preko naslona za glavu suvozačkog sjedala i okrenuti se prema stražnjem prozoru.
Novi kompjutorski sustav koji se krije iza dva velika ekrana (12-inčnog s brzinomjerom i 7-inčnog osjetljivog na dodir kojim se upravlja gotovo svim funkcijama koje automobil nudi), radi bolje, ali ekran i dalje nije dovoljno osjetljiv na dodir. Uz to sustav se ponekad „zblesira“ pa je potrebno pričekati nekoliko sekundi da dođe k sebi.
Što se pogonskih dijelova tiče, u ponudi je nekoliko dizelaša i benzinaca, a mi smo probali najjaču 2.0-litrenu verziju sa 150 KS, koja je programirana za, pogodili ste, putovanja. Motor radi tiho i odlično surađuje sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, ako ga se mazi i pazi. Moguće ga je voziti i žustrije, no to mu nije najdraži hobi, a i za time u ovakvoj vrsti vozila nema potrebe.
Potrošnja se na testu vrtjela oko šest litara, nešto više u gradu tijekom gužvi i nešto niže na otvorenoj cesti. Jedno je sigurno – Citroënov BlueHDi se i u ovoj verziji pokazao iznimno štedljivim motorom. A budući da ispušta i vrlo malo štetnih tvari, točnije 111 grama CO2 po kilometru, na našem se tržištu postavio među najjeftinije automobile toga segmenta.
Drugim riječima Citroën C4 Grand Picasso kreće s cijenom od 163.090, Renault Grand Scenic je sa 162.400 nešto jeftiniji, dok Opel za Zafiru traži 174.313 kuna.
Zbrojimo li sve i oduzmemo, teško ga je ne nazvati kraljem putovanja, kada nudi toliku prostranost, praktičnost i razinu udobnosti, a pritom, ako se uzme neki od dizelskih motora, štedi svaki novčić. Ipak, iako je tehnološki na razini konkurenata, informacijsko-zabavni sustav svoj posao ne obavlja najbolje, jednako kao i ekran osjetljiv na dodir, a preklapanje drugog reda sjedala i dalje ostaje enigma.
Citroën C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi Intensive
Motor: dizelski, četiri cilindra Obujam: 1.998 cm3 Snaga: 108 kW (148 KS) pri 3.600 o/min Najveći okretni moment: 350 Nm pri 1.600-2.400 o/min Pogon: na sve kotače Mjenjač: šest stupanjski, automatski CVT Spremnik goriva: 60 l
Dimenzije D/Š/V: 4595x1795x1735 mm Ubrzanje 0–100 km/h: 9,9 s
Prtljažnik: 505 l Najveća brzina: 190 km/h Potrošnja: 6,8 l/100 km CO2: 163 g/km Cijena: 243.319 kn