Što je sve u 70. godina ovaj nezamjenjivi automobil proživio ovjekovječeno je u puno knjiga i filmova od kojih dokumentarac The Bus iz 2012. svakako preporučamo pogledati.
Legendarni model tvrtke iz Wolfsburga – Type 2 (Buba je ipak u Volkswagenovim knjigama - Type 1) – svoj život je započeo u travnju 1947. u skicama nizozemskog uvoznika automobila Bena Pona. Došavši u VW-ovu tvornicu kako bi dogovorio uvoz modela Type 1, odnosno 'Bube' u zemlju tulipana, uočio je da se radnici za premještanje dijelova automobila koriste improviziranim vozilom. Kao i puno puta u povijesti neke ideje dođu iznenada, pa je tako i Pon spontano skicirao vozilo koje do tada u ljudskoj civilizaciji nije postojalo. Potrajalo je još gotovo 30 mjeseci prije nego što se, u studenom 1949., prvi Type 2 spustio s proizvodne trake te obilježio jednu automobilsku, ali i kulturološku eru.
5. Moje ime je T1, VW T1
Kodni naziv kultnog kombija prije proizvodnje bio je Type 29, a nakon što je službeno pušten na proizvodnu traku dobio je ime Type 2. Budući da mu je puno ime bilo ne baš zavodničko - Volkswagen Type 2 T1 - odnosno Transporter, a i zbog njegove izrazite simpatičnosti, dobio je bezbroj nadimaka.
Bulli (Bully) je vjerojatno najpoznatije, a zanimljivo je da je to zapravo trebalo biti službeno ime. Naziv Hippie-van (hipi-kombi) dobio je zbog velike ljubavi članova navedene supkulture. Portugalci su ga nazivali Pão-de-Forma, što na portugalskom znači štruca kruha, a jednako je bilo i s Dancima koji su ga po raženom kruhu zvali Rugbrød. Još neka od imena su Splitty zbog dvodijelnog prednjeg stakla, Volksie Bus, Danfo, Campervan, vee-dub.
4. Bulli želi živjeti vječno
Tvornica u Brazilu rekla je zbogom 66 godina dugoj tradiciji jednog od najpoznatijih automobila.
31. 12. 2013. datum je kada se prestao proizvoditi Type 2, doduše u svojoj drugoj generaciji. Posljednje mjesto iz koje je izašao omiljeni automobil hipija zatvoreno je zbog strožih sigurnosnih zahtjeva kojima Bulli više nije mogao udovoljiti. Protest ispred tvornice trajao je cijeli tjedan.
3. Automobil sa sto lica
T1 je bio kralj „prerušavanja“. Mogao se naručiti u klasičnim varijantama kao kombi bez stražnjih sjedala i prozora, s povišenim krovom ili putnički s više redova sjedala. Zatim u obliku malenog kamiona ili pick-upa. Za one željne kampiranja od ranih pedesetih mogla se kupiti 'kampica' Westfalia, a za partijanere koji su u to doba uz konzumiranje raznih supstanci promicali mir i slobodu u svijetu je idealna bila Samba s dodatnim setom prozora ugrađenim u krov.
2. Bolja investicija od Teslinih dionica
U svoje originalno vrijeme Bulli se mogao kupiti po cijeni od 850 do 1.800 dolara, ovisno o tržištu, što je za tadašnja vremena mnogima bilo prihvatljivo. S godinama, kako se razvijao u ikonu automobilske industrije, cijena je polagano rasla, stoga je danas za solidan primjerak iz sedamdesetih potrebno izbrojati minimalno 20.000 eura, dok se originali s početak 60-ih cijene i preko 150.000 eura. Ne želimo ni znati koliko su tek onda primjerci iz pedesetih...
1. Sukobio se s pilićima i pobijedio
Ranih 60-ih godina vodio se tzv. Pileći rat između SAD-a, Zapadne Njemačke i Francuske, u koji je spletom okolnosti bio uključen i Volkswagenov Bulli. Europljani su zbog intenzivnog uvoza piletine iz američkog tla odlučili nametnuti porez na piliće, što je prouzrokovalo trenutnu reakciju američkog predsjednika Lyndona Johnsona, koji je na to odgovorio postavljanjem 25 postotnog poreza na europske proizvode koji su uključivali krumpirov škrob, brendi i lagane kamione. U samo godinu dana VW-ova prodaja kamioneta u Americi srozala se za dvije trećine. Piletina može biti opasnija, nego što se čini.