Kao da je začaran, provjerene su sve brtve na automobilu – a stakla su, unatoč tomu, stalno zamagljena. No, kako vlaga ulazi u automobil? Jednostavan odgovor: ne ulazi, nego je unutra – i više ne izlazi. Za to je krivac filtar kabine, ako je posljednji put zamijenjen prije nekoliko godina.
Budući da je sasvim prljav, protok zraka više nije dovoljan da bi se istjerala vlaga iz automobila. Zato biste filtar kabine trebali promijeniti nakon prijeđenih 15.000 kilometara.
Pri zamjeni (1) odaberite filtar s aktivnim ugljenom. Tako ćete osim peludi neutralizirati i štetne tvari. U vozilu postoje različita mjesta na koja se postavlja filtar. U ovom se slučaju ono nalazi (2) iza poklopca pretinca za rukavice u unutrašnjosti. Da biste ga mogli zamijeniti, morate skinuti pretinac za rukavice. U drugim se automobilima filtar nalazi ispod poklopca motora, u području (3) spremnika za vodu.
Za orijentaciju: spremnik za vodu nalazi se ispred vjetrobranskog stakla. Opasnost: ujesen se u tom području nakupi (4) lišće s drveća pa može začepiti odvode. Kišnica se nakuplja, kroz filtar i kabelske kanale prodire u unutrašnjost vozila. Za brzo odmagljivanje vjetrobranskog stakla (5) okrenite prekidače za ventilaciju i temperaturu na najvišu razinu i usmjerite ih prema vjetrobranskom staklu. Zatvorite li ventilacijske otvore u sredini, gotovo će sav zrak strujati prema vjetrobranskom staklu.
Savjet
Na većini automobila čak će i neiskusni vozači sami znati zamijeniti filtar kabine. Upute za zamjenu načelno dobivate zajedno s filtrom. Zamjena najčešće ne traje dulje od pola sata. Cijene se, ovisno modelu, kreću oko 200 kuna (filtar kabine s aktivnim ugljenom).