Proširena karoserija

Vožnja u novom Sedanu kao u rally bolidu

Slika nije dostupna
Kada je 2007. godine predstavljena Impreza WRX STI u hatchback verziji, mnogi su fanovi ostali razočarani. Japanski cestovni relijaš je izgubio ogromno stražnje krilo, simbol koji je bio sastavni dio kroz nekoliko generacija. Sada, tri godine kasnije, Subaru vraća prepoznatljivi 'šank'.

Novi WRX STI Sedan predstavljen je još u travnju na auto salonu u New Yorku. Uz potpuno novu karoserijsku izvedbu, Subaru je predstavio i promjene na hatchback izvedbi. Riječ je o dodatno proširenoj karoseriji, širem tragu 18 colnih kotača, dodatno ukrućenom ovjesu i sličnim malim, ali važnim preinakama. Sve te promjene na obje su verzije izvršene nakon opsežnih testiranja na najzahtjevnijoj stazi na svijetu – legendarnom Nurburgringu.

22 kilometara zelenog pakla u novom je STI-u isprobao i slavni rally vozač Tomi Maekinen. Za jedan krug trebalo mu je 7 minuta i 55 sekundi. WRX STI razvija točno 300 konjskih snaga pri 6000 okretaja te 407 Nm pri 4000 okretaja. Modifikacije na bokser motoru, obujma 2,5 litre i s twin-scroll turbom, su male ali dovoljne da zadovolje strogu ekološku Euro 5 normu.  No, sve više i Subaruov ratnik postaje cyber-automobil, prepun elektronike i opcija s kakvima se susrećemo u video igricama.

'S ovim automobilom Subaru predstavlja nov način vožnje. Ovdje je mnogo sustava koji vozaču omogućuju različite tipove vožnje. Moguće je mijenjati snagu motora pomoću SI-Drive sustava, jednako kao i okretni moment motora' rekao je Andrea Placini iz Subaru Italija. Za sve one željne vožnje na limitu, tu je i nova mogućnost upravljanja središnjim diferencijalom. 'Vlasnik može promijeniti količinu okretnog momenta koji se distribuira na prednje i stražnje kotače i tada automobil pokazuje različite dinamičke karakteristike', dodao je.

Vožnja kao u pravom rally bolidu

I ESP sustav stabilnosti, u Subaru naziva VDC, nudi različite postavke. Puno opcija, no jedno je jasno - WRX STI se najbolje osjeća na trkaćoj stazi. Da biste ga i dostojno čuli, s kacigom na glavi, Subaru je prilagodio i ispušni sustav. Tipično moćan, brutalan zvuk boksera, tako je sada lako čuti i na niskim okretajima.

Ubrzanje od 0-100 km/h traje svega 5,2 sekunde, dok se najveća brzina od 250 vrlo lako dostiže. Zahvaljujući turbu, među-ubrzanja su jednostavno impresivna.

>> VIDEO: Limuzina Honde Civic s prevelikim stražnjim svjetlima

A želite li odvesti brži krug od Tomija Maekinena, naravno, u modelu s upravljačem na lijevoj strani, računajte s cifrom od 391 tisuću kuna. Za to dobivate jedan od automobila koji se najviše približio osjećaju vožnje pravog rally bolida. I sada s neizbježnim 'over-sized' šankom. Da tulumu, nakon vožnje po stazi, ništa ne nedostaje.