Novi WRX STI Sedan predstavljen je još u travnju na auto salonu u New Yorku. Uz potpuno novu karoserijsku izvedbu, Subaru je predstavio i promjene na hatchback izvedbi. Riječ je o dodatno proširenoj karoseriji, širem tragu 18 colnih kotača, dodatno ukrućenom ovjesu i sličnim malim, ali važnim preinakama. Sve te promjene na obje su verzije izvršene nakon opsežnih testiranja na najzahtjevnijoj stazi na svijetu – legendarnom Nurburgringu.
22 kilometara zelenog pakla u novom je STI-u isprobao i slavni rally vozač Tomi Maekinen. Za jedan krug trebalo mu je 7 minuta i 55 sekundi. WRX STI razvija točno 300 konjskih snaga pri 6000 okretaja te 407 Nm pri 4000 okretaja. Modifikacije na bokser motoru, obujma 2,5 litre i s twin-scroll turbom, su male ali dovoljne da zadovolje strogu ekološku Euro 5 normu. No, sve više i Subaruov ratnik postaje cyber-automobil, prepun elektronike i opcija s kakvima se susrećemo u video igricama.
'S ovim automobilom Subaru predstavlja nov način vožnje. Ovdje je mnogo sustava koji vozaču omogućuju različite tipove vožnje. Moguće je mijenjati snagu motora pomoću SI-Drive sustava, jednako kao i okretni moment motora' rekao je Andrea Placini iz Subaru Italija. Za sve one željne vožnje na limitu, tu je i nova mogućnost upravljanja središnjim diferencijalom. 'Vlasnik može promijeniti količinu okretnog momenta koji se distribuira na prednje i stražnje kotače i tada automobil pokazuje različite dinamičke karakteristike', dodao je.
Vožnja kao u pravom rally bolidu
I ESP sustav stabilnosti, u Subaru naziva VDC, nudi različite postavke. Puno opcija, no jedno je jasno - WRX STI se najbolje osjeća na trkaćoj stazi. Da biste ga i dostojno čuli, s kacigom na glavi, Subaru je prilagodio i ispušni sustav. Tipično moćan, brutalan zvuk boksera, tako je sada lako čuti i na niskim okretajima.
Ubrzanje od 0-100 km/h traje svega 5,2 sekunde, dok se najveća brzina od 250 vrlo lako dostiže. Zahvaljujući turbu, među-ubrzanja su jednostavno impresivna.
>> VIDEO: Limuzina Honde Civic s prevelikim stražnjim svjetlima
A želite li odvesti brži krug od Tomija Maekinena, naravno, u modelu s upravljačem na lijevoj strani, računajte s cifrom od 391 tisuću kuna. Za to dobivate jedan od automobila koji se najviše približio osjećaju vožnje pravog rally bolida. I sada s neizbježnim 'over-sized' šankom. Da tulumu, nakon vožnje po stazi, ništa ne nedostaje.