Fiat 500, u modernom izdanju predstavljen 2007, jedan je od najuspješnijih primjera retro-dizajna. Odlični prodajni rezultati, jer svoje je kupce našlo 1,5 milijuna ovih premium-mališana, tek su dio priče o uspjehu koji nije zasjenila niti moćna konkurencija. Štoviše, Fiat 500 je toliko uspješan i svjež da smo se pitali čemu uopće facelift? No, trebalo je krenuti u korak s modernim trendovima. Prvenstveno, najmanji se Fiat morao uskladiti s nadolazećim standardom emisija ispušnih plinova Euro 6, a tu je i nova oprema s kojom ovaj automobil ponovno staje uz bok samog vrha aktualne ponude.
S osvježenom smo se edicijom Fiata 500, koji je dobio čak 1800 izmijenjenih dijelova, upoznali na međunarodnoj prezentaciji održanoj krajem proteklog tjedna u Torinu. Mjesto održavanja prezentacije bilo je jednako posebno kao i priča o ovoj automobilskoj ikoni - stara fiatova tvornica u torinskoj četvrti Lingotto, koju je konstruirao talijanski inženjer Giacomo Matte-Trucco. Ovo monumentalno zdanje, dovršeno 1923. sada je pretvoreno u izložbene prostore, prodajne centre i hotele, a svojedobno je svjedočilo nastanku nekih od najlegendarnijih modela cjelokupne povijesti automobilizma.
Naime, na krovu tvornice Lingotto smještena je ovalna testna staza na kojoj su svjetlo dana ugledali automobili poput Topolina ali i izvornog Fiata 500. Imali smo tako jedinstvenu priliku provozati osvježeni Fiat 500 po legendarnoj spiralnoj rampi kojom su se završeni i testirani automobili spuštali s testne staze prema vanjskom parkiralištu, ali i doći na oval (projektiran za brzinu od 90 km/h) koji predstavlja stvarnu legendu automobilizma i industrijske arhitekture...
Cijeli članak pročitajte na AUTONET.HR
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.