Volvo V60 Plug-in Hybrid kreće u proizvodnju

Volvo se službeno zabilježio kao prvi proizvođač serijskog dizelskog plug-in hibrida s novim V60 modelom koji upravo kreće u proizvodnju.

Volvo V60 Plug-in Hybrid prvi je serijski dizelski plug-in hibrid na svijetu te ujedno i tehnološki najnapredniji Volvo automobil ikada – električni, hibridni i sportski automobil sve u jednome. Jednostavnim pritiskom gumba, vozač može odabrati jedan od tri automobila koji želi voziti u datom trenutku odabirom Pure, Hybrid ili Power načina rada.

''Naš plug-in hibrid postao je česta tema razgovora otkako smo ga službeno predstavili na ženevskom auto salonu ove godine. Sada smo poduzeli sljedeći korak i predstavili proizvodni model izražajnog profila, elegantne srebrne boje karoserije i ekskluzivno opremljenog interijera s bogatom ponudom standardne opreme,'' kaže Stefan Jacoby, predsjednik i izvršni direktor tvrtke Volvo Car Corporation.

Proizvodna verzija V60 Plug-in Hibrida koja će se na tržištu pojaviti isključivo u Electric Silver boji karoserije dolazi sa aerodinamički projektiranim 17-inčnim kotačima te nekolicinom aerodinamičkih dodataka za karoseriju u sjajno crnoj boji kao što su prednja rešetka i prednji spojler. Kromirani znak ''Plug-in Hybrid'' nalazi se na donjem dijelu poklopca ptrljažnika te u manjem izdanju na bokovima automobila iznad lukova kotača.

Nakon prve serije od 1.000 primjeraka, proizvodnja V60 Plug-in hibrida za narednu modelsku godinu povećati će se na 4.000 do 6.000 automobila. Oko 30 posto od ukupne količine proizvedenih vozila rezervirano je za Švedsku i ostale sjevernoeuropske zemlje.

''Očekujemo da će se knjiga narudžbi vrlo brzo popuniti. Kupci najistančanog ukusa mogu birati između velikog broja luksuznih automobila, međutim, za one koji se doista žele razlikovati od ostalih i sjesti za upravljač jednog od najinovativnijih automobila današnjice, jedini izbor je zapravo V60 Plug-in Hybrid,'' zaključuje Stefan Jacoby.

Automobil će potencijalnim kupcima biti predstavljen u mnogim europskim gradovima kako bi iz prve ruke iskusili novi V60. Anketama je utvrđeno da je ciljana skupina za V60 Plug-in Hybrid tip kupaca koji su željni isprobati nove i jedinstvene tehnologije. Ovaj automobil idealan je za kupce koji žele maksimalno ekološki orijentiran automobil bez da se moraju odricati karakteristika koje očekuju od suvremenog luksuznog automobila. Volvo Car Corporation očekuje da će 80 posto ukupne prodaje otići na flote službenih automobila.

Putnički prostor V60 plug-in hibrida presvučen je u crnu kožu s kontrastnim prošivima i površinama od plavo-sivog drva. Neki od drugih detalja uključuju kožom presvučen upravljač, posebno dizajnirani tepisi i ručica mjenjača s ugrađenim indikatorom. Popis standardne opreme uključuje i servo-upravljač osjetljiv na brzinu, električno podešavanje vozačeva sjedala, senzore za parkiranje, Bluetooth povezivost i Volvo-on-Call, te visoko-kvalitetni Multimedia DVD audio sustav sa 4x40W pojačalom te osam zvučnika kojime se upravlja preko 7-inčnog ekrana.

Na poklopcu prtljažnika možemo vidjeti oznaku D6 što znači da je kombinirana snaga 5-cilindričnog turbodizelskog motora i elektromotora u kategoriji benzinskog T6 motora.

Prednje kotače V60 Plug-in Hibrida pokreće peterocilindrični 2.4-litreni turbo dizelski motor s 215 KS i maksimalnim okretnim momentom od 440 Nm koji je uparen sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem dok stražnju osovinu pokreće elektromotor snage 70 KS. Elektromotor energiju crpi iz 11.2 kWh litij-ionskih baterija ugrađenih u podnicu prtljažnika.

Sofisticiran i izuzetno kompaktan paket baterija sastoji se od 10 modula od kojih svaki sadrži 20 ćelija. Ugrađen kompjuter nadgleda rad sustava i uspoređuje temperaturu i stanje baterija za svaku od ukupno 200 ćelija. Paket baterija također ima ugrađen i sustav vodenog hlađenja kojime upravlja klima uređaj automobila.

Vozač može birati između tri načina ruda putem tri gumba koji automobilu daruju sasvim drugačiji temperament.

Prvi od njih je Pure Mode u kojemu automobil koristi isključivo električni motor (koliko je moguće, naravno). Ako se baterije ponovno napune strujom iz obnovljivih izvora, domet iznosi nešto više od 50 km bez imalo C02 iz ispušnih cijevi. Domet elektromotora ovisi naravno o tipu površine, klimatskim uvjetima i stilu vožnje.

Hybrid Mode zapravo je tvorničko standardno podešenje svaki puta kada se upali automobil. Dizelski i elektromotor rade zajedno kako bi osigurali optimalnu ravnotežu između vozačkog zadovoljstva i ekološke osviještenosti. Emisije C02 prema NEDC-u iznose tek 49 g/km dok je ukupan domet i do 1000 kilometara.

U Power načinu rada postavke se prilagođavaju za maksimalno dostavljanje snage. Dizelska i električna jedinica zajedno donose ukupnu snagu od 285 KS (215 + 70 KS) te maksimalan okretni moment od 640 Nm (440 + 200 Nm). Nevjerojatno brz okretni moment elektromotora doprinosi ubrzanju automobila kojemu je do 100 km/h potrebno 6.2 sekunde (0-62 mph).

Vozač može također odabrati funkciju uštede energije kako bi u kasnijem trenutku mogao voziti isključivo na električni pogon. Kada se uključi funkcija 'Save', poseban sustav osigurava da uvijek ima dovoljno energije za kasniju vožnju u Pure načinu rada. Po potrebi, alternator će napuniti baterije ako 'zafali'. Cilj ove funkcije jest da vozač može biti siguran da će automobil uvijek biti sposoban prijeći oko 20 kilometara isključivo na električnu energiju.

Volvo V60 Plug-in Hybrid može se napuniti preko kućne utičnice od 230V, 10A ili 16A) a vrijeme za punjenje varira ovisno o amperima. Za punjenje do kraja koristeći 10A utičnice potrebno je 4.5 sata dok se sa 16A to vrijeme smanjuje na tek 3.5 sata. Utičnice sa 6A produžuju vrijeme punjenja na 7.5 sati.

Također je moguće automatski uključiti hlađenje ili grijanje putničke kabine dok se baterije pune kako bi početak vožnje bio maksimalno udoban. Međutim, to također znači da se koristi i više energije za vožnju. V60 Plug-in Hibrid ima dva sustava grijanja. U električnom načinu rada koristi se PTC (Positive Temperature Coefficient).

Pritiskom AWD gumba aktivira se pogon na sva četiri kotača. Umjesto mehaničkog prijenosa snage kakve nalazimo kod konvencionalnih pogona na sva četiri kotača, kod V60 hibrida središnja kontrolna jedinica upravlja raspodjelom snage između prednjih kotača koje pogoni dizelski motor i stražnje osovine koju pogoni elektromotor. Električni sustav pogona na sva četiri kotača projektiran je na način da pruža bolju prianjivost prilikom kretanja s mjesta u klizavim uvjetima kao npr. na snijegu ili u blatu.

Kada se aktivira pogon na sva četiri kotača, dizelski motor radi konstantno a generator brine da su baterije dovoljno popunjene za dostavljanje dovoljne količine snage na stražnju osovinu. Obzirom da se ovaj AWD aktivira samo ako vozač to poželi ili smatra da je potrebno, isti je i puno ekonomičniji od konvencionalnih stalnih sustava pogona na sva četiri kotača.

Dvostruki kočioni sustav još je jedna specifična inovativna karakteristika novog V60 Plug-in Hibrida. Kada vozač pritisne papučicu kočnice, sustav počinje kočenje elektromotora koji pogoni stražnju osovinu. Na taj način ta se energija koristi za punjenje baterija. Mehaničke kočnice aktiviraju se samo kada situacija traži jaču kočionu moć od one koju nudi stražnja osovina.

V60 Plug-in Hibrid prvi je Volvo automobil koji će biti lansiran s potpuno digitalnim DIM-om (Driver Information Monitor). Uobičajeni analogni mjerači zamijenjeni su LED ekranom koji nudi velik izbor opcija vezano za prikaz podataka. Vozač može birati koje informacije želi imati na ekranu.

U skladu s vremenom u kojem živimo, budući vlasnik moći će komunicirati s automobilom putem mobitela čime će moći upravljati sustavima poput klima uređaja a automobil će zauzvrat vlasnika obavijestiti da je vrijeme za punjenje.

Cijena ovog prvog dizelskog plug-in hibrida jednako je 'napredna' – u Velikoj Britaniji početna cijena iznosi 45.000 britanskih funti pri čemu od tog iznosa treba oduzeti iznos državne potpore za kupnju električnih automobila (Plug-in Car Grant).

Novi V60 Hybrid u prodaju dolazi već početkom sljedeće godine. Volvo V60 Hybrid dolaziti će s jednim jedinim paketom opreme Pure Limited, ali nema straha jer je to ujedno i najbogatiji paket opreme. Za nas je ovo vrhunski ogledni primjerak kako bi hibridi trebali funkionirati.