Volvo Car Corporation popločio je put za novu klasu vozila kada je predstavio svoj V70 Cross Country 1997. godine. Danas, 15 godina kasnije, potpuno novi Volvo V40 Cross Country još jednom donosi inovaciju u ovu klasu vozila. V40 Cross Country osmišljen je za kupce koji vole osjećaj avanture u svom svakodnevnom životu. Kada želite pobjeći iz grada, on je sposoban za svaku avanturu i izazov koji mu postavite, i to u vrhunskom stilu i luksuzu.
Vozač u V40 Cross Country modelu sjedi 40 mm više nego u standardnom V40 modelu. Ovaj elegantan i vrhunski opremljen crossover model sa svojih pet vrata i pet sjedala nudi poseban osjećaj profinjenosti s detaljima poput anodiziranog crnog okvira stakala u visokom sjaju, crnim kućištima retrovizora i elegantno izvedenim nosačima na krovu.
''Novi V40 Cross Country zadržava stilski dojam i elegantan izgled V40 modela tako što smo integrirali terenske atribute u njegov karakterističan dizajn s velikom pažnjom i na najmanje detalje. I dalje je to automobil koji ima vrlo ekspresivan, ekstrovertan karakter koji garantira avanturistima s otvorenim pogledom na svijet vrlo uzbudljivo iskustvo,'' kaže Simon Lamarre, direktor dizajna vanjskog izgleda V40 Cross Country modela.
Boja karoserije Raw Copper u kojoj će V40 Cross Country službeno biti predstavljen u Parizu prenesena je i u dizajn interijera u obliku kontrastnih prošiva a dodatno može biti naglašena odabirom Copper Dawn boje za elemente na središnjem grebenu. Kožne presvlake dolaze u pet različitih varijanti uključujući i Espresso Brown boju.
Dvobojne presvlake savršen su odabir za one koji žele doista jedinstven izgled a na raspolaganju je velikodušan izbor boja. Želite li tamnu eleganciju ili skandinavski svijetli interijer ili pak sportski, grublji izgled? Jedini problem biti će odlučiti se između velikog broja personalizacijskih opcija, kažu iz Volva.
Stražnja sjedala preklapaju se u omjeru 40/60 povećavajući tako obujam prtljažnog prostora koji se inače može opremiti raznim praktičnim dodacima poput raznih mreža (mekanih i čeličnih), odjeljaka za prtljažni prostor prilikom prevoženja manjih predmeta kako isti ne bi plesali po prtljažniku u vožnji, te remena za pridržavanje prtljage a neovisno o tipu i dimenzijama predmeta, utovar je još jednostavniji uz pomoć dvije podne šipke.
Praktično iskorišten prostor odlikuje i putnički dio s posebnim prostorom za odlaganje predmeta ispod naslonjača za ruke gdje se također nalazi i utor za USB, iPod ili AUX, ovisno o odabranom audio sustavu. Naslonjač za ruke može se prilagoditi po visini za pružanje više potpore vozaču. Na konzoli na središnjem grebenu ispred naslonjača za ruke nalaze se dva držača za čaše i 12V-na utičnica dok u pretincu za rukavice ima dovoljno prostora za dvije limenke pića ili manje bočice koje ostaju rashlađene zahvaljujući dotoku hladnog zraka iz elektronskog klimatskog sustava.
V40 Cross Country nudi ponajbolju voznu dinamiku u klasi dijelom i na račun pogona na sva četiri kotača koji je dostupan u kombinaciji s T5 benzinskim turbo motorom s kojime niti jedan teren ili vremenski uvjeti ne predstavljaju problem.
Spomenuti 5-cilindrični T5 motor zapremnine 2.5 litara dostavlja maksimalno 254 KS (187 kW) i 400 Nm okretnog momenta, uključujući i 40 Nm overboosta koji je na raspolaganju tijekom ubrzavanja. 2.5-litraš dolazi uparen s automatskim mjenjačem te od nule do stotke ubrzava za 6.1 sekundu uz prateću potrošnju goriva od 7.8 l/100km u kombiniranom ciklusu. T5 motor dostupan je i u varijanti sa zapremninom od 2.0 litre koji pak dostavlja 213 KS (157 kW) i 300 Nm okretnog momenta međutim isti neće biti dostupan na svim tržištima.
Sljedeći u ponudi je T4 1.6-litreni GTDi motor sa 180 KS (132 kW) i maksimalnim okretnim momentom od 270 Nm te 30 Nm overboosta a isti prosječno troši 5.5 l/100km uz emisije CO2 od 129 g/km a dostupan u kombinaciji s automatskim 6-stupanjskim Powershift mjenjačem ili 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.
2.0-litrena 5-cilindrična D4 turbodizel jedinica optimizirana je za uštedu goriva i udobnost u vožnji. Ista dostavlja 177 KS (130 kW) i 400 Nm okretnog momenta u širokom rasponu okretaja. Za ubrzanje od 0-100 km/h potrebno je 8.3 sekunde u kombinaciji s automatikom dok se kod ručnog mjenjača isto ubrzanje postiže za tri stotinke sekunde više. Što se tiče potrošnje goriva, ona je očekivano niža kod dizelaša i iznosi 4.4 l/100km uz emisije CO2 od 117 g/km kod modela s ručnim mjenjačem tj. 5.2 l/100km i emisije CO2 od 137 g/km za automatike (kombinirani EU ciklus).
U ponudi je također i 2.0-litreni D3 sa 150 KS i 350 Nm a oba turbo-dizel motora dostupna su u kombinaciji s automatskim ili ručnim mjenjačem sa 6 stupnjeva prijenosa.
D2 motor nudi najniže emisije CO2 u klasi, točnije 99 g/km, te potrošnju od tek 3.8 l/100km. Spomenuti D2 motor zapremnine 1.6 litara dostavlja 115 KS (84 kW) i 285 Nm okretnog momenta uz overboost od 15 Nm. D2 motor dolazi u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i Start/Stop funkcijom.
Sve pogonske jedinice dolaze opremljene Start/Stop sustavom i regenerativnim kočenjem neovisno da li su uparene s ručnim ili automatskim mjenjačem.
V40 Cross Country vozačima nudi veći stupanj komfora i pri promjenama nagiba zahvaljujući Hill Descent Control funkciji koja dolazi s T5 verzijom motora s pogonom na sva četiri kotača a ista automatski upravlja brzinom vozila prilikom vožnje nizbrdo pri većim nagibima. V40 Cross Country također ima i vrlo praktičnu funkciju Hill Hold koja će odagnati noćne more svim vozači(ca)ma koji ne vole kretati pod ručnom.
Volvo Car Corporation nada se da će prodavati 17.000 jedinica novog V40 Cross Country modela godišnje a oko 50 posto te prodaje odnositi će se na europsko tržište dok se predviđa da bi 30 posto odlazilo na kinesko tržište. Volvo V40 Cross Country proizvoditi će se u proizvođačevoj tvornici u Ghentu u Belgiji a proizvodnja kreće u studenom 2012.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.