Volkswagen je odlučio da su se konkurenti dovoljno dugo zabavljali s automobilima poput Smarta i FIAT 500 modela, te je odlučio da je došlo vrijeme da i oni predstave svoju viziju malog gradskog automobila sa sitnim dimenzijama i ogromnim potencijalom.
Novi mališan iz VW-a već smo vidjeli u nekoliko konceptnih faza pod nazivom Up! a proizvodna verzija dolazi pod istim nazivom. Up! će karakterizirati najštedljiviji benzinski agregati u ponudi, a u budućnosti dolazi i električna verzija.
Uz vrlo fleksibilan i prostran interijer obogaćen mnogim inovativnim tehnološkim rješenjima, s intuitivnim infotainment sustavom i sigurnosnim karakteristikama kakve smo navikli vidjeti u automobilima veće klase, novi Up! mogao bi biti pun pogodak.
Dužine 3,54 metara i širine 1,64 metra, Up! je jedan od najmanjih četverosjeda na svijetu. Visina od 1,48 metara ukazuje na kockast oblik karoserije koji je nužan za optimalno iskorištavanje unutarnjeg prostora iako na račun privlačnog dizajna izgleda daleko bolje od kutije na kotačima.
'Ako je cilj maksimalno iskoristiti prostor, idealni oblik za mali automobil je kutija. Kod Up!-a smo uspjeli projektirati takvu kutiju na vrlo moderan način bez da smo morali raditi kompromise u iskoristivosti prostora. Prednji kraj nesumnjivo je VW, ali s izražajnom osobnošću i karakterom', rekao je Klaus Bischoff, voditelj dizajna za VW brend o malom Up! model.
'Naravno, i ovdje smo ukorporirali dizajnerske elemente karakteristične za naš brend kao što su osjećaj povezanosti rešetke i prednjih svjetlosnih sklopova, sitnih kuteva koji naglašavaju linije automobila i specifičnih svjetala. Ono što je na Up!-u izraženije nego na ijednom drugom modelu jest da izgleda kao da se smije. Up! osvaja svojom jednostavnošću', kaže Bischoff.
Novi Up! na tržište dolazi s novom generacijom 3-cilindričnih benzinskih motora obujma 1 litre. S izlaznom snagom od 59 i 74 KS i BlueMotion tehnologijom (uključujući i Start/Stop sustav) očekivana potrošnja iznosi 4.2 l/100km tj. 4.3 l/100km u slučaju jače jedinice, dok će emisije CO2 iznositi 86 g/km. VW Up! koji koristi prirodni plin nuditi će razinu emisija CO2 od samo 79 g/km. Vrlo je izgledno da će do 2013. stići i električna verzija.
Prostora u automobilu ima sasvim dovoljno, a i obujam prtljažnika govori sam za sebe – 252 litre. Kada se spuste stražnja sjedala, prtljažni prostor povećava se na izdašnih 951 litru. Osim dimenzija, interijer novog VW Up! modela vrlo je dobro organiziran s mnoštvom pametnih rješenja i kvalitetnih materijala.
Kada govorimo o ponudi dodatne opreme, valja spomenuti inovativne Up! boxove tj. kutije za odlaganje stvari koje dolaze u tri varijante ovisno o tome da li trebate spremiti namirnice iz dućana, prtljagu za put ili dječje igračke i slične stvari koje su potrebne kada je u automobilu dijete a koje samo roditelji znaju – sukladno tomu, ove tri varijante zovu se 'kid box', 'city box' i 'travel box'.
Na popisu dodatne opreme nalazi se i novi inovativni City Emergency Braking sustav, koji će biti u mogućnosti trenutno zaustaviti vozilo u slučaju neizbježnog sudara, a da vi nemate apsolutno ništa s tim.
O čemu se radi? Ovaj novi i vrlo važan sigurnosni sustav automatski se aktivira pri brzinama do 30 km/h pomoću laserskog senzora koji detektira rizik od sudara. Ovisno o brzini kojom se vozilo kreće i samoj situaciji, ovaj sustav može znatno ublažiti težinu sudara i oštećenja na samom automobilu tako što automatski aktivira kočnicu, a možda i potpuno izbjeći sudar. U ovom trenutku, novi VW Up! jedini je automobil ove klase koji nudi sustav automatskog kočenja u gradskoj vožnji.
Po prvi puta u VW vozilu u ponudi će biti tzv. 'maps + more' sustav, tj. Portable Infotainment Device ili PID. U cjenovno vrlo prihvatljivom Up! modelu ovaj će sustav nuditi funkcije poput satelitske navigacije, telefona, mogućnosti pružanja raznih informacija te naravno multimedijskih sadržaja.
U suradnji s tvrtkom Navigon, vodećim proizvođačem navigacijskih sustava, za Up! je stvoren posebno prilagođen sustav koji je cjenovno prihvatljiv za sve kategorije kupaca.
Korisnik jednostavno zakači PID iznad središnje konzole te preko ekrana na dodir upravlja raznim funkcijama, a isti služi i za vizualni prikaz ParkPilot sustava koji kontrolira udaljenost automobila od vozila ispred ili iza malog Up!-a. Tu je i cijeli niz posebno osmišljenih aplikacija kojima korisnici mogu maksimalno personalizirati svoj 'maps + more' sustav prema vlastitim potrebama.
Prodaja kreće od prosinca, a kupci će moći birati između tri verzije ovisno o budžetu i potrebama: Take Up! kao početni model, Move Up! i najopremljeniji High Up! model. Potonji će prilikom lansiranja doći u dvije posebne verzije: Up! Black i Up! White.