Volkswagen sve iznenadio Cross Coupe konceptom

Volkswagen je odabrao Tokyo Motor Show za predstavljanje svog novog konceptnog vozila u klasi SUV-ova pod nazivom Cross Coupe. Ovaj hibridni SUV s pogonom na sva četiri kotača pokazuje kako dizajneri u Wolfsburgu zamišljaju novu generaciju crossovera koji je jednim dijelom coupe s četvera vrata a drugim kompaktni SUV.

Dizajnerski tim, s Walterom de Silvom i Klausom Bischoffom na čelu, stvorio je vrlo zanimljivu konceptualnu studiju koja prilično uspješno kombinira najbolje od dva svijeta. Cross Coupe svojim originalnim i dinamičnim izgledom naznaka je onoga što možemo očekivati od sljedeće generacije SUV-ova iz Volkswagena.

Sigurni smo da su dizajneri imali na umu BMW X6 i Range Rover Evoque koji svojim posebnim dizajnerskim smjerom 'grabe' dio tržišta a ujedno i podižu imidž tvrtke.

Ovaj dinamičan Cross Coupe temelji se na VW-ovoj novoj modularno-transverzalnoj arhitekturi (MQB) a novi SUV sa konfiguracijom sjedala 2+2 pod karoserijom skriva hibridni pogon koji sačinjava konvencionalni benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem i turbo punjenjem (TSI) te dva elektromotora.

Novo konceptno vozilo iz Volkswagena svojim se dimenzijama nalazi između Golfa i Tiguana. Točnije, novi Cross Coupe koncept mjeri 4.345mm u dužinu, 1.868mm u širinu te 1.523mm u visinu što znači da je 125mm kraći, 58mm širi i čak 177mm niži od postojeće prve generacije Tiguana. Cross Coupe stoga bi u slučaju serijske proizvodnje glatko ušao u globalno popularnu klasu kompaktnih SUV automobila.

Cross Coupe, unatoč dužem međuosovinskom razmaku i širem tragu kotača, ipak je zamišljen kao praktično vozilo za vožnju po gradskim cestama ali i grubljim terenima van grada. Na primjer, prednji prilazni kut iznosi 24.2 stupnja a stražnji izlazni kut iznosi impresivnih 32.5 stupnjeva a off-road pedigre novog koncepta dodatno potvrđuje i respektabilan razmak vozila od tla.

Neke od glavnih dizajnerskih karakteristika Cross Coupe koncepta definitivno su dugačka hauba, potpuno nova prednja maska, odmaknut položaj putničkog prostora i relativno niska linija prozora za jedan SUV. Cross Coupe izgleda kao da je isklesan iz jednog jedinstvenog komada čelika ili druge sirovine s izrazito preciznim i modernim linijama.

Ono što odmah upada u oči su i masivni bočni blatobrani koji se protežu prema van ukazujući na off-road primjenu konceptnog SUV-a koji vozilu također daju i vrlo moćan stav. Silueta automobila gotovo da podsjeća na sportska vozila dok istovremeno zadržava robustan izgled SUV-a. 20-inčni naplatci omotani gumama dimenzija 265/45 zaokružuju izgled konceptnog SUV-a i dodatno naglašavaju njegov sportski karakter.

Za razliku od trenutno postojećih VW modela, dizajneri su kod Cross Coupe koncepta odlučili fizički spojiti dupla Bi-Xenon svjetla s kromiranim šipkama rešetke hladnjaka. Dvije kromirane šipke koje se uzdižu prema bokovima vozila i povezuju svjetlosne sklopove dio su potpuno novog koncepta dizajna svjetlosnih sklopova. Coupeovske linije koncepta na stražnjem kraju završavaju krovnim spojlerom koji vizualno produžava vozilo ali i optimizira protok zraka. Stražnji svjetlosni sklopovi su elegantni i izduženi poput onih na najnovijoj generaciji CC modela dok je stražnji branik masivnim izgledom tipičan za SUV-ove.

U unutrašnjosti je spoj SUV-a i coupe vozila još uočljiviji. S konfiguracijom sjedala 2+2, Cross Coupe je u unutrašnjosti daleko više sportski od ostalih, konvencionalnih SUV modela. Komandna ploča, na primjer, prati precizne linije coupea dok je opet više podignuta kao kod SUV-ova. Prilično široka ručica mjenjača za 7-stupanjski automatski mjenjač (DSG) izrađena je od aluminija kao i mnoštvo drugih elemenata u putničkom prostoru. Moderan vizualni dojam podupire i ekran na dodir koji prikazuje sve važne informacije vezane za vozilo kao i navigacijske podatke.

Iza trokrakog upravljača leži instrumentna ploča koja se može podesiti prema željama vozača. Okruglim gumbom vrši se odabir načina rada (Sport, City i Off-road) koji također mijenja i izgled ekrana. Na primjer, kada je odabran Off-road način rada, na ekranu se prikazuju kompas i topografska karta. Svaki od tri načina rada povezuje i poseban prikaz na ekranu na dodir, a isto je dodatno naglašeno posebnom bojom pozadine za svaki od tri načina rada. Među instrumentima iza upravljača nalazi se još jedan manji multifunkcionalni ekran u boji koji također prikazuje informacije o vozilu.

Cross Coupe opremljen je sa četiri pojedinačna sportska sjedala a vozač i putnici imaju vrlo pristojnu količinu slobodnog prostora za noge i glavu. Obujam prtljažnika iznosi 380 litara što se sklapanjem sjedala povećava na 1.230 litara.

Cross Coupe ima čak tri izvora energije koji zajedno učinkovito tvore hibridni pogonski sklop. Pod poklopcem motora nalazi se TSI motor sa 148 KS koji dostavlja 210 Nm okretnog momenta te jedan elektromotor snage 54 KS i 180 Nm. U kombiniranom ili pojedinačnom radu ova dva motora pogone prednju osovinu. U situacijama kada postoji potreba (ili želja) za pogonom na sva četiri kotača ili rad isključivo na električnu energiju, u igru ulazi još jedan elektromotor koji je smješten straga i koji pogoni stražnje kotače. Drugi elektromotor dostavlja 114 KS i 270 Nm okretnog momenta što znači da Cross Coupe ukupno nudi 262 KS.

Zbog toga što je paket baterija smješten dosta nisko, u području gdje bi se inače nalazila konvencionalna pogonska osovina vozilo ima nisko gravitacijsko središte. Uz uravnotežen raspored pogonskih jedinica, koncept nudi dinamične vozne karakteristike coupea s funkcionalnošću SUV-a.

Kada vozilo koristi isključivo elektromotore, isti snagu crpe iz 9.8 kWh jakih litij-ionskih baterija. Baterije se pune preko 230-voltnog izvora ili u pokretu preko sustava skladištenja kinetičke energije. Vozač može putem gumba pored ručice mjenjača svjesno uključiti punjenje baterija iz TSI motora kako bi imao dovoljno električne energije za kasniju vožnju, npr. u gradskim gužvama. Stanje baterija kao i domet u svakom je trenutku prikazano na instrumentnoj ploči.

Koristeći isključivo električni pogon, Cross Coupe može preći do 40 km. Potrošnja prema NEDC-u (New European Driving Cycle) iznosi 2.7 l/100km uz emisije CO2 od tek 62 g/km. Sa spremnikom goriva od 55 litara, teoretski domet automobila koristeći hibridni pogon iznosi oko 850 km.

Unatoč očiglednoj usmjerenosti na održivost i ekonomičnu potrošnju, ovaj koncept i dalje je sportski automobil o čemu svjedoči podatak da za ubrzanje od 0 do 100km/h treba tek 7 sekundi te da postiže maksimalnu brzinu od 200 km/h. Kada automobil koristi samo elektromotore, brzina je ograničena na 120 km/h. Izvrsne aerodinamičke karakteristike (otpor zraka iznosi tek 0.329 Cd) i relativno niska masa (1.752 kg) značajno doprinose niskoj potrošnji i performansama. 

Nama izgleda super te uz fenomenalni hibridni pogon i relativno malu masu (pogotovo za hibrid) predstavlja vrhunski proizvod. Ali......za nas, grad i SUV jednostavno ne idu zajedno!