Hrvatski autoklub i njegovi partneri tradicionalno svake godine provode test ljetnih guma, kojem su ove godine podvrgnute dvije vrlo korištene dimenzije, manju 175/65 R14T, koju voze mali gradski automobili dok onu veću, 195/65 R15 V, na cesti koriste vozila kompaktne i niže srednje klase, a mi vam ovim putem prenosimo njihove rezultate u cijelosti.
Riječ je o dimenzijama zanimljivim hrvatskim vozačima koji uglavnom voze automobile iz upravo tih razreda. Zbog toga je ovaj test vrlo koristan članovima HAK-a i onima koji to tek trebaju postati, koji se ovoga proljeća spremaju na promjenu guma.
Testiranje se provodi kako bi savjetovali vozače i olakšali im izbor, pomogli u donošenju ispravne odluke i odabiru s idealnim omjerom uloženog i dobivenog. Rezultati su korisni i vozačima koji si ne mogu priuštiti najbolje testirane gume, ali mogu procijeniti koji su im od testnih kriterija osobno najvažniji.
EKSKLUZIVNO: Evo što vozači misle o našim cestama
U dimenziji 175/65 R14T najveći je broj proizvoda dobio ocjenu vrlo preporučljivo i preporučljivo. Od 16 testiranih guma, čak ih je 12 konačnim rezultatom upalo u navedene razrede, a to je izuzetno pohvalan rezultat.
Sve veći broj pneumatika krupnim se koracima i dalje približava maksimalnoj ocjeni, no pravog odlikaša još ćemo neko vrijeme morati pričekati. Najbliži tome u dimenziji 175/65 R14 T ove su godine bili Continental, Hankook, Pirelli, Bridgestone, Falken i Nokian. Opisnu ocjenu vrlo preporučljivo tih je šest proizvođača zaslužilo izuzetnom ujednačenošću svojih proizvoda koji su potpuno zadovoljili u svim sigurnosnim aspektima.
S najboljim ukupnim rezultatom među pobjednicima u dimenziji 175/65 R14 T za dlaku se od drugih ipak izdvojio Continentalov ContiEcoContact 5. Riječ je o gumi koja je pokazala najviše na suhom uz vrlo dobru trajnost i nisku potrošnju goriva, no prosječni vozač teško će uspjeti primijetiti tu gotovo nevidljivu razliku.
Od onih malo manje boljih, ocjenu preporučljivo također je dobilo šest proizvoda kod kojih su uočeni manji nedostaci na suhom ili mokrom (Firestone, Michelin, Barum i Vredestein) ili veći nedostaci na mokrom (Goodyear i Semperit). Stoga im je smanjena ukupna ocjena.
Najviše razloga za nezadovoljstvo u ovoj će skupini imati Michelinov Energy Saver + koji je pokazao najbolji rezultat u pogledu trajnosti i utjecaja na potrošnju od svih 16 testiranih guma, no bolje su ga ocjene stajale nešto lošije karakteristike na mokrom, prvenstveno kod lateralnog akvaplaninga i kočenja.
Ocjenu djelomično preporučljivo ove je godine dobio samoAvonov ZT5 zbog slabih performansi na mokrom i dodatnih nedostataka na suhom, dok su tri gume (Debica, Kormoran i Kleber) pale na testu zbog izuzetno loših rezultata na mokrom kolniku i tako godinu završile s ocjenom nije preporučljivo.
U većoj dimenziji ovogodišnjeg testiranja, 195/65 R15 V, sudjelovalo je 17 proizvoda od kojih je sedam ocijenjeno vrlo preporučljivim, osam ih je preporučljivo, jedan je djelomično preporučljiv, a jedan uopće nije preporučljiv.
Bez ikakvih nedostataka ocijenjeni su proizvodi Goodyeara, Dunlopa, Hankooka, Fulde, Pirellija i Vredesteina s ocjenom vrlo preporučljivo. Pritom se Goodyearov Efficient Grip Performance na vrhu minimalno izdvaja od ostalih i time zaslužuje naslov pobjednika dimenzije.
Manji nedostaci na mokrom spustili su stepenicu niže, među preporučljive Semperit, Kumho i Michelin, a istu su ocjenu, ali zbog nešto lošije trajnosti, zaslužili proizvodi Yokohame, Bridgestona i Continentala.
Usamljen među proizvodima koji su zaradili dvije zvjezdice i ocjenu "djelomično preporučljivo" našao se Apollo Alnac 4G s nedostacima u trajnosti i lošim rezultatom na testu maksimalne brzine, a nezahvalan epitet najgore gume u ovoj dimenziji pripao je Federalovoj Formozi FD2.
Sve u svemu, primjećuje se da dobre rezultate u pravilu ostvaruju poznati brendovi koji očito i najviše ulažu u nove tehnologije i poboljšanja. Podbacili su uglavnom hrvatskom puku nepoznati gumari, što vjerojatno govori da nije baš jednostavno izbaciti gumu koja će zadovoljiti stroge kriterije testiranja, ali i samog tržišta.
Odmah da dodamo da je počelo ljetno računanje vremena (od 31. ožujka u 02 h 00 min i 00 s), te time prestaje i obveza vožnje automobilom s upaljenim svjetlima danju.No, Zakonom o sigurnosti prometa na cestama (NN 67/08), člankom 102. propisano je da na motociklu i mopedu za vrijeme vožnje danju moraju biti upaljena kratka svjetla tijekom cijele godine. Naš je savjet da i na automobilima radite istu stvar – svjetla bi bilo dobro stalno imati upaljena!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.