Izvana izgleda dosta slično kao i stari model. Gdje treba tražiti razlike?
Vanjski dizajn puno je utegnutiji. oštriji nego onaj na odlasku, prije svega zbog nove dužine od 4918 mm, ali istog međuosovinskog razmaka te nešto niže visine krova. Zadnja vrata s povezanim stražnjim svjetlima, detaljem gotovo kopiranim s Porsche Carrere 4S napokon ističu Cayenne od korejske konkurencije.
Također, prednji farovi serijski su u potpunosti LED-tehnologija nove generacije.
Taj središnji ekran u unutrašnjosti je ogroman, proizvodi li tko veći?
Izuzmemo li Teslin centralni ekran, 12.3” ekran u Cayennu izgleda stvarno cool. Novo uređenje unutrašnjosti velik je napredak za Cayenne i svaka sličnost s Panamerom nije slučajna. U ovoj klasi vozila i cjenovnom razredu dizajnerski i tehnološki promišljano putničko uređenje čini razliku. Što se tiče unutrašnjosti, treba napomenuti kako je prtljažnik veći za 100 litara te sada ima točno 770 litara.
Ako je sve veće i dodatno teže, onda je Cayenne trom i upotrebljiv samo na autocesti...
Logično, za 20. stoljeće. Danas su, naprotiv, automobili upotrebom novih koktela materijala sve lakši, što je i ovdje slučaj. Mudra kombinacija čelika i aluminija olakšala je novi Cayenne za 65 kilograma, što se moglo osjetiti u vožnjama prototipova. Čak je i akumulator 10 kg lakši jer ga sad čini litij-ionska baterija.
Sustav skretanja stražnjih kotača ispitan u Carreri i Panameri te aktivni ovjes velikom Cayennu dali su dodatnu živost i okretnost kroz zavoje po magistrali, ali i pri manevrima parkiranja u gradu.
Sve je to divno i krasno i... skupo?
Apsolutno, Cayenne nikada nije bio roba na sniženju. Cijena za Lijepu Našu još nije formirana dok u Porscheovoj domovini one kreću od 74.828 eura za osnovnu 340 KS snažnu verziju. Dodatnih 100 KS u Cayenneu S vrijedi 91.964 eura. Budete li barem malo kreativni s dodatnom opremom, cijena će biti šesteroznamenkasta. Ako pričekate hibridnu verziju, možda kroz poticaje uštedite koju kunu.