Najštedljivija do sada

Treća generacija M-klase

Mercedes je ove godine prepun noviteta i teško je odlučiti koji je onaj najvažniji, no nova, treća generacija M-klase je svakako visoko, ako ne i najviše na listi prioriteta.

Jer ovaj je SUV, u petnaestak godina svog postojanja, postao omiljen u svakom kutku planeta. Posebno ga vole Amerikanci, ali i Azijati te Europljani. I kod nas je M-klasa, ili kolokvijalno ML, vrlo popularna. Obzirom na broj stanovnika i platežnu moć, doista nimalo ne zaostajemo za bogatijim tržištima.

Treća generacija, interne oznake W 166, predstavljena je u Stuttgartu na specijalnoj gala prezentaciji. Odabranim je novinarima novi model prikazan do posljednjeg detalja.Time je Mercedes želio pokazati kako ovdje nije riječ tek o nadogradnji starog modela, već o potpuno novom proizvodu.

Istina, izgled je, izuzev stražnjeg dijela, vrlo sličan prethodniku. Tako, barem, djeluje na prvu, a kada se dulje zagledamo, prepoznaje se mnoštvo novih dizajnerskih rješenja. U biti, riječ je o klasičnom Mercedesovom stiliziranju, gdje klasika preuzima mjesto ispred ekstravagancije.

Evolucija postojećeg čini se kao najbolje rješenje, jer nekoć zadani dizajn vještim dizajnerima omogućuje modernu interpretaciju koja će se upravo zbog svoje suzdržanosti i prepoznatljivosti ponovo svidjeti starim kupcima. A potrebna svježina i nesumnjiva atraktivnost, nedvojbeno je jak adut i za privlačenje novih kupaca, koji dosad nisu vozili ML.

Netko će možda prigovoriti i kako je M-klasa previše slična ostalima Mercedes modelima, no to jednostavno nema smisla. Nijemci su, naime, upravo poznati po tome. Prepoznatljivost brenda kao okosnica kvalitetnog dizajna koji se njeguje već desetljećima. Stilsko razbacivanje od modela do modela, karakteristično je za neke druge marke, čiji dizajn, uvijek se pokazalo, brzo zastarijeva. 

Ako ste ML-a uvijek smatrali velikim, u Mercedesu su ga sada odlučili dodatno povećati. Ne osjetno, ali je ipak riječ o rastu u dužinu i širinu dok je visina smanjena. Upravo to, uz rješenja dobivena radom u zračnom tunelu, rezultiralo je rekordno malim otporom zraka u klasi. Tako je vjetar diktirao dizajn blatobrana, retrovizora, spojlera, poklopca motora, oplate ispod automobila pa čak i naplataka. Pohvale i na račun ukupne mase koja je ostala na razini prethodnika.

Najštedljiviji SUV u ponudi

Iako sjedi na istom međuosovinskom razmaku, zahvaljujući rastegnutim dimenzijama, putnici će uživati u još prostranijoj kabini. I, naravno, vrlo luksuznoj. U ponudi će biti nekoliko vrsta drvenih umetaka i kožnih presvlaka. To omogućuje mnoštvo raznobojnih kombinacija kabine, no nema tu ni govora o kiču. U M-klasi će ugođaj biti sličan onima u ekskluzivnim hotelima ili luksuznim dnevnim boravcima.

Nijemci ponosno ističu i kako je ovo najštedljiviji SUV u njihovoj ponudi.

'M-klasa je u svojoj trećoj generaciji u svim bitnim aspektima ponovo postala značajno atraktivnija. Prvenstveno što se tiče potrošnje. Prema američkim standardima više od 30 posto štedljivija, prema europskim, s drugačijim sustavom računanja, preko 20 posto. S novim četverocilindričnim dizelašem na europsko tržište izlazimo s modelom koji je s potrošnjom od 6 litara neprikosnoven', kaže predsjednik uprave, Daimler AG, Dieter Zetsche.

To je doista impresivan podatak. Nakon S-klase, 4 cilindra po prvi puta ulaze i u M-klasu. Riječ je o poznatom, naveliko hvaljenom 2,2 litrenom motoru sa 204 konja i čak 500 Nm okretnog momenta. S jednim će punjenjem ML 250 CDI Bluetec moći prevaliti čak 1.170 kilometara.

No, ako doista ne volite tankirati, Mercedes vam nudi i opciju većeg rezervoara. Umjesto serijskih 70 upgrade na čak 93 litre, kada će ML moći prevaliti nevjerojatnih 1.500 kilometara s jednim punjenjem.

I ostali su motori detaljno revidirani kako bi bili manje žedni. V6 dizel raspolaže sa 258 konja, a V6 benzinac s njih 306. Već sada ispunjavaju ekološku Euro 6 normu.

Svi su modeli opremljeni Start-stop sustavom, sedmerostupanjskim automatskim mjenjačem, osovinama i ležajevima smanjenog trenja, elektro-hidrauličkim upravljačem i gumama s reduciranim otporom kotrljanja. Vođeno je računa čak i da ulje u motoru čim prije dostigne radnu temepraturu jer i to smanjuje potrošnju. A i kabina će se tijekom surovih zima prije zagrijati.

Uz milijune testnih kilometara u svim uvjetima, novi je ML prošao i uobičajenu torturu u laboratoriju. Sve s ciljem finog podešavanja s naglaskom na udobnosti. Svi modeli serijski dolaze s automatski podesivim ovjesom ali i s novim sustavom koji sprečava pretjerano naginjanje karoserije u zavojima. Oni rijetki koji skupocjenim terencom vole i na pravi off-road, na raspolaganju imaju program koji podešava osjetljivost gasa i kočnice kao i ovjes, reduktor prijenosa i slične tehnikalije.

Nažalost, nekoliko je automobila tijekom razvoja moralo i nastradati. No, s ispravnim ciljem. Od novog se modela očekuju najviše ocjene na službenom crash testu, kao što je uspjelo i prošloj generaciji.Spomenimo samo kako putnike štiti devet zračnih jastuka, a vozač neće moći zadrijemati, prijeći traku ili udariti u drugo vozilo u mrtvom kutu. Za to se brinu posebni sustavi raspoređeni po cijelom vozilu.

Uz novu B-klasu, ML će zauzimati najveći dio izložbenog prostora Mercedes-Benza na auto salonu u Frankfurtu, koji se otvara sredinom idućeg tjedna.

Prve su isporuke predviđene za studeni dok su narudžbe već počele. Cijene počinju od ponosnih 550 tisuća kuna, no budite sigurni kako ćete već sredinom studenoga na ulicama susresti nekoliko moćnih ljepotana. Takvi smo mi Hrvati, pa tko kaže da već nismo u Europi. No, pustimo ćakule, i ustvrdimo - Mercedes je još jednom konkurenciji temeljito zagorčao život.

Emisiju Automotiv gledajte u jutarnjem terminu programa Nove TV.