Insider

Trebaju li društvene mreže i uredske aplikacije u automobilu?

Slika nije dostupna
Kakvi bi trebali biti automobili u budućnosti i što je suvišno kod umreženih automobila? To pitanje ne zanima samo vozače nego ponajprije i proizvođače. Jer ako proizvodite automobile koje nitko ne želi, brzo ćete staviti ključ u bravu.

Što vozači zaista žele? Nedavno istraživanje koje je uključilo 8800 ljudi u Europi postavilo je pitanje:"Čega se nipošto ne želite odreći u umreženom automobilu?" Rezultat: sigurnost se za četiri od pet ispitanika nalazi na prvom mjestu. 82 % ispitanika želi da umreženi automobili prepoznaju opasnosti i sudjeluju u njihovom uklanjanju, primjerice kočenjem punom snagom. Mnogi također žele da u slučaju opasnosti postoji automatski poziv za pomoć. Međutim, samo svaki treći vozač želi društvene mreže poput Facebooka u automobilu ili mogućnost obavljanja poslova u automobilu.

Digitalni pomoćnik
Vozači žele informacije o odredištu koje mogu pozvati putem interneta ili telefona. Tako vozači mogu jednostavnije rezervirati ulaznice za kazališne predstave, stol u restoranu ili hotelsku sobu.

Društvene mreže
Društvene mreže poput Facebooka, Twittera u automobile stižu preko aplikacija. Računalo čita obavijesti naglas ili vozač izravno naziva kontakte u imeniku. Samo manjini je ovo bitno.

Komunikacija među automobilima
Automobili se međusobno upozoravaju na moguće opasnosti (prometna nesreća, sklizak kolnik ili automobili u kvaru). Automobili također šalju informacije o stanju u prometu. Kola hitne pomoći pale zeleno svjetlo na semaforima na odgovarajućoj ruti i izravno šalju upozorenja automobilima. Privlačno.

Prepoznavanje opasnosti i intervencija
Automobili prepreke i druge opasnosti prepoznaju senzorima za razmak. U suradnji sa senzorima kotača i kamerama upravljačka jedinica izračunava koliko velik treba biti razmak, pa u slučaju opasnosti automatski počinje usporavati automobil. Kamere također prepoznaju je li automobil u svojem traku. Dođe li do odstupanja, automobil sam skreće natrag u svoj trak. Senzor za mrtvi kut obavještava vozača o automobilima koji ulaze u mrtvi kut i onemogućava skretanje u njihovu putanju. Sve navedeno se već ugrađuje u automobile i na vrhu je prioriteta vozača.

Automatski poziv za pomoć
U slučaju sudara ili izlijetanja s ceste senzori na zračnim jastucima, sigurnosnim pojasevima ili karoseriji upućuju poziv za pomoć. Automobil automatski poziv sa svojim GPS položajem šalje vozilima u blizini i službama za pomoć na cesti te policiji. Vozači kažu kako bi ova usluga trebala biti obavezna u svim novim modelima automobila.

Pokretni ured
Zahvaljujući 4G ili uskoro 5G brzini prijenosa mobilnih podataka vozači u automobilu mogu raditi prezentacije, uređivati dokumente , održavati videokonferencije ili se služiti rokovnikom. Rijetki žele dodatni rad.