Vozili smo

Toyota Yaris – dobra hibridna priča dobiva nastavak

Slika nije dostupna
Popularni japanski model od svojih je početaka bio drugačiji. Upravo to su kupci prepoznali, pa je novu generaciju Yarisa najlakše opisati kao uspješnog vizionara, zdravog pogleda na svijet.

Ako kažemo da je Toyota Yaris najpopularniji model marke, nećemo pogrešiti. Čak i ako znamo da se u njenim redovima krije, planetarno simpatični – Prius. Iza naših riječi stoje i brojke, upravo one otkrivaju kako je svaki četvrti prodani automobili Toyote - Yaris. Dok je u Hrvatskoj ta statistika još više na strani Yarisa, svaka treća Toyota je upravo ovaj gradski model.
 
Što je po pitanju izgleda novo na Yarisu?
Japanci u kampanju ulaze s riječima dinamičnog i elegantnog duha, na gotovo istim proporcijama prethodnika. Ostavljamo vam prostora za mišljenje, ali doista Yaris zaslužuje pohvale kada je prvi dojam u pitanju. Prednji kraj je naglašenije agresivan, na kojem se posebno ističe novi dizajn prednjih svjetala. Kao i straga gdje novi, prilično veliki LED potpis svjetala stvaraju masivniji dojam, nego što je bio slučaj u prethodnika. Atraktivni paketi opreme ponovno će donositi dvobojne izvedbe, kod Toyote znane pod imenom Bi-tone.
 
Koliko je novosti u unutrašnjosti Yarisa?
Osim vidljivo boljih materijala, najveća pažnja je zapravo pridodana tehnološkom poglavlju. Prije svega TFT ekranu u boji između obrtomjera i pokazivača brzine, poznatom već iz Auria I Avensisa. Dok veseli I novi Toyota Touch 2 infotainment koji će svome korisniku ponuditi različite usluge (ponajviše kada ste spojeni na internet).

Ostaje li Yaris I dalje jedini s hibridnim pogonom u klasi?
Naravno. Japanci su izabrali put koji se pokazuje izuzetno efikasnim. Osim što su u pogledu prirode osvješteniji, samim kupcima jamče male potrošnje, ali I još više smanjenu razinu buke. Prosječnih 3,3 litre I 75 g/km emisija dovoljan su znak da će I nova generacija Yarisa biti najzastupljenija u tom pogonskom obliku. U Hrvatskoj je primjerice gotovo 20% prodanih Yarisa hibridnog pogona.

Što je s ostalim motorima u ponudi?
Glavna zvijezda uz hibrida svakako je 1.5 litreni benzinac. Punih 111 KS jamči dobra vozna svojstva, ali I veću razinu uštede goriva (do 10%), ali I smanjenu razinu buke. U Toyoti ističu kako je ovaj motor prilično elastičan, što mnogi vozači u gradskom prometu I traže.

Koliko je siguran Yaris u prometu?
Iznimno siguran. Kada jedan tako maleni automobile donosi sustave poput Pre-collison systema (predviđanja sudara), prepoznavanja znakova ili napuštanja trake u kojoj se nalazite, razina sigurnosti ne može biti mala. Pedantni Japanci su donijeli redizajnirali oblik zračne zavjese za bolju zaštitu putnika, kao i prihvat za ISO-fix sjedalicu. Tako da se na skorašnjim Euro NCAP testovima mogu očekivati izvrsni rezultati.

Povoljna cijena Yarisa na domaćem tržištu?
Prosudite sami. Početni Yaris u Sol izvedbi s 1.5 litrenim modelom kreće od 98.800 kuna, dodatak poput atraktivnijeg C-stupa i alu naplataka dolazi u Trendu paketu – 99.900 kuna. Hibridna izvedba počinje 120.800 kuna. Čekamo samo poticaje, Hrvati sigurno nisu imuni na Yarisa.