Radilo se o modelu Camri, za kojeg su se neki kupci žalili da naglo i nekontrolirano ubrzava pri brzini od oko 60 kilometara na sat. 'Neki od naših Camry modela iz 2002. godine, pokazuju znakove naglog ubrzanja, pri slabom pritisku na papučicu gasa i pri brzinama od 60-67 kilometara na sat', stoji u službenoj obavijesti Toyotine središnjice svim njezinim američkim zastupstvima te godine, prenosi CNN.
Ipak, dokument koji je tada poslan, nije govorio o mehaničkom kvaru na Toyotinim modelima, već o elektroničkom. 'Ako pažljivo pročitate dokument, on kaže kako je kvar bio u elektronici, odnosno računalu u automobilu, a ne o papučici gasa', kaže Clarence Ditlow, šef neprofitne organizacije Centar za auto sigurnost. Ditlow tvrdi kako je taj dokument ujedno i dokaz kako je Toyota odavno znala za probleme na svojim vozilima, ali da u prikrivanju nije bila jedina, već da se i National Highway Traffic Safety Administration, pobrinuo da to ne dođe do javnosti. Je li bila stvar o jednostavnom ignoriranju problema ili namjeri da se on prikrije od javnosti, ostaje nepoznato, no Toyoti slijedi golema tužba zbog toga.
'Zapravo Vlada taji te informacije od potrošača. Oni su u dosluhu s autoindustrijom kako te informacije ne bi procurile u javnost', ističe Ditlow. Tim Howard, profesor prava sa sveučilišta Northeastern, dodaje kako je Toyota zapravo problem mogla popraviti jednostavno, ali glavni problem je bila cijena popravka, koja bi iznosila 500 dolara po vozilu. 'Ako imate šest ili sedam milijuna vozila za popravak, onda se radi o troškovima između četiri i pet milijardi dolara. Uzevši to u obzir, njima je vjerojatno teško bilo priznati grešku i reći istinu', naglašava Howard.
Toyota je na ove optužbe reagirala priopćenjem, u kojem je oštro odbacila, 'neosnovane tvrdnje' Howarda i drugih odvjetnika te najavila oštru borbu protiv iznošenja takvih tvrdnji. Podsjetimo, Toyota je, kao jedan od najvećih auto proizvođača u svijetu, u siječnju ove godine povukla čak 2,3 milijuna vozila, zbog mehaničkog kvara na papučici gasa.