INSIDER

Ovako bi izgledala prometna gužva kad bi inženjeri automobila vladali svijetom

Nekoliko automobila koji nemaju previše logike u svakidašnjem svijetu i razumjet će ih samo entuzijasti.

Prašina koju je podigao Mercedes-AMG-ov Project One još uvijek se nije slegla. Ubaciti izmijenjeni 1,6-litreni V6 motor iz F1 bolida u cestovni automobil nije svakidašnja pojava, štoviše graniči s ludošću, no zbog ovakvih poteza najviše i volimo proizvođače limenih ljubimaca.

Predstavljanje Project Onea nas je podsjetilo i na ostale automobile koji u sebi sadrže dio bolida s trkaćih staza, stoga smo vam odlučili donijeti nama 5 najzanimljivijih.

5. Porsche Carrera GT
Sve je započelo još davne 1992. godine kada je Porsche trebao nastaviti motorima opskrbljivati Footwork F1 momčad, no suradnja je prekinuta zbog nezadovoljstva od strane tima Formule 1. Nakon toga, Nijemci su namjeravali isti V10 motor koristiti za vlastiti Le Mans bolid, međutim u toj namjeri spriječio ih je razvoj Cayennea. Srećom, kada se prodaja SUV-a zavrtjela, ponovno su se mogli posvetiti navedenom motoru koji je u konačnoj verziji imao 5,7 litara i proizvodio 620 KS, a završio je u Carreri GT, jednom od posljednjih pravih vozačkih automobila.

4. Alfa Romeo 164 ProCar
Žalosna priča dolazi iz Alfe. Tijekom osamdesetih utrke Formule 1 bile su podržavane BMW M1 Procar serijom, no krajem desetljeća javila se potreba za nečim novim te je Bernie Ecclestone predložio svim natjecateljima da ugrade F1 motore u bolide klasičnog limuzinskog izgleda. Serija se trebala zvati Formula S i predstavljati pravi oktanski spektakl. Nažalost, jedino su ga ljudi iz Alfe ozbiljno shvatili proizvevši 164 ProCar s V10 motorom snage 600 konja, ubrzanjem od 2,5 s do 100 km/h i ukupnom masom od 750 kg. Šteta.

3. Ferrari F50
Legendarni model F40 kad-tad je trebao dobiti zamjenu, a ona je stigla u obliku F50. Automobil koji je uistinu trebao biti cestovni F1 bolid koristio je 3,5-litreni V12 povećan na 4,7 l s 519 KS i crvenom linijom na 8.500 o/min. A koliko je Ferrari bio predan prenašanju trkaćeg osjećaja na cestu najbolje govori stražnji dio ovjesa direktno povezan s blokom motora te ujedno i karoserijom od ugljičnih vlakana. U vožnji ne možete pobjeći vibracijama ni da se trudite.

2. BMW X5 Le Mans
Bavarci znaju slaviti. Za pobjedu na utrci Le Mans 1999. BMW je odlučio izvući V12 motor iz trkaćeg bolida i ugraditi ga u ni manje ni više nego X5. Sa 700 KS do stotke je ubrzavao za 4,7 s, a maksimalna brzina je ograničena na svega 310 km/h. Naravno, klasična unutrašnjost zamijenjena je trkaćim vozačkim sjedalom, stoga vožnja djece u školu nije bila moguća, no krug oko Nürburgringa se bez problema mogao odvesti ispod 8 minuta.

1. Renault Espace F1
Vjerojatno jedan od najluđih automobila na svijetu je Renaultov jednovolumen izrađen od ugljičnih vlakana i pokretan V10 motorom iz tadašnjih bolida F1 tima Renault-Williams. Za desetu obljetnicu sudjelovanja u F1 i proizvodnje Espacea razum su zaključali u špajzu i proizveli monstruozni obiteljski automobil s četiri sjedala, 810 KS, ubrzanjem od 2,8 s i konačnom brzinom od preko 310 km/h. Kad je bal, nek' je maskenbal.