TomTom vam je poznat po uređajima za navigaciju i svakodnevno obrađuje terabajte podatka o gradskom prometu. Svake godine objave i listu gradova s najvećom koncentracijom prometa te koliko svog dragocjenog vremena ljudi provode u gradskim gužvama. Uzorak obuhvaća 215 europskih gradova uključujući i one s manje od 800 tisuća stanovnika. Zašto nema hrvatskih gradova iz TomToma nam još nisu odgovorili. Ovo su trenutni “pobjednici”.
10. mjesto – Marseille je drugi najveći francuski grad i luka koja nikad ne miruje s točno 3716 kilometara ulica i cesta. Svakog dana njegovi stanovnici provode prosječno 41 minutu duže u gužvama ili 158 sati godišnje.
9. mjesto – London začudo nije više na ljestvici što se može pripisati akcijama gradskih vlasti koje na različite načine pokušavaju suzbiti korištenje automobila u širem gradskom centru. Ipak 40 minuta dnevno treba imati strpljenja za prometni čep. Zbog većeg postotka jutarnje gužve našao se jedno mjesto ispred Marseille.
8. mjesto – Edinburgh je prekrasan grad za – vikend posjetu. Njegovi građani 230 radnih dana godišnje stoje u gužvi najmanje 43 minute ili 165 sati godišnje.
7. mjesto – Sankt Peterburg ima 10949 kilometara cesta na kojima ćete provesti 41% vremena duže u prometu baš svakog dana. Možda idealno za razgledavanje ruske arhitekture no znamo boljih načina za provesti 47 minuta dnevno u carskoj prijestolnici.
6. mjesto – Palermo nije tako velik no Sicilijanci ovdje naprave 2 596 429 kilometara godišnje od toga 43% vremena stoje ili gmižu u gužvi.
5. mjesto – Dublin se može “pohvaliti” s okruglih 50 minuta gužvi svakog radnog dana. Večernje gužve oduzimaju 86% više vremena nego što je potrebno.
4. mjesto – Belfast je zaslužio visoko mjesto s nepotrebnih 200 sati godišnje koje stanovnici ne provode pametnije. Jutarnje i večernje gužve oduzimaju 87% vremena dnevno za što treba tražiti uzrok u samo 82 kilometra obilaznica.
3. mjesto – Moskva ne silazi s vrha već godinama što nije ni čudno za grad s gotovo 12 milijuna stanovnika. Večernja gužva oduzeti će vam duplo više vremena nego što je potrebno kad promet teče. Ipak ovdje ima i svijetlih primjera. Nova parking rješenja smanjila su vrijeme traženja slobodnog mjesta. Sad vam za to treba 65% vremena manje pa niste smetalo u prometu.
2. mjesto – Bukurešt još uvijek ne može naći rješenje za svojih 1.2 milijuna registriranih vozila u prometu. Zato je prosječno vrijeme bilo kojeg gradskog putovanja povećano za 50%.
Baš kao i u Moskvi i ovdje će vam trebati dvostruko više vremena ujutro i navečer za odlazak i povratak s posla.
1. mjesto – Lodz je poljski drugi najveći grad s nešto manje od 800 000 stanovnika. Ti “sretnici” provode 51% svog vremena svakog dana trenirajući strpljenje na gradskim prometnicama. Koliko je učinkovita ta metoda teško je reći, no želimo im da barem pola vremena od 178 sati provedu baveći se nekim dinamičnijim sportom.