Natjecanje između proizvođača automobila oko što manje primjetnog redizajna nastavlja se punim tempom, a dokaz za to je i novi GLA. Prilikom dolaska na test, izvana smo jedva uočili drugačija prednja svjetla – bi-xenoni su zamijenjeni LED-icama – nove branike sprijeda i straga te dotjeranu prednju masku. Bogati paket opreme dodatno je uljepšao Mercedesov najmanji SUV mat crnim aluminijskim felgama veličine 19 cola, na što se odlično nadovezala nova Canyon Beige boja.
U unutrašnjosti, ako ste se ikada našli za upravljačem A-klase, osjećat ćete se kao kod kuće. Ispred vozača je mesnati kožni trokraki upravljač koji odlično leži u ruci, na središnjem stupu se nalaze brojne tipke za upravljanje audio sustavom, bluetoothom, klimatizacijskim sustavom ili grijanjem sjedala, a središnji most donosi nekoliko držača čaša i pepeljaru.
Međutim, da se radi o automobilu koji je već nekoliko godina na tržištu, pokazuju manjak velikih digitalnih ekrana, kao u novijim Mercedesovim modelima, a i nedostatak postolja ili pretinca prikladnog za odlaganje mobilnog telefona.
Prednja sjedala su solidno profilirana i dolaze s integriranim naslonom za glavu, no namještaju se ručno, dok se u stražnjem dijelu nalaze dva statična sjedala, također s integriranim naslonima za glavu, između kojih je smješteno 'pomoćno' mjesto za sjedenje, koje odraslima može poslužiti isključivo za kraća putovanja.
Testni GLA u opremi je imao Nissanov sustav kamera od 360 stupnjeva i parkirne senzore, što će kupci Mercedesovog SUV-a itekako cijeniti, budući da je preglednost slaba, i to ne samo u odnosu na konkurente – Audi Q3 ili BMW X1 – nego općenito.
Kada smo se već dotakli suparnika, valja spomenuti da se s prtljažnikom od 421 l, kojem se pristupa uz automatsko otvaranje vrata, Mercedes ne mora ničega sramiti, no Audi i gabaritima veći BMW imaju više mjesta u gepeku, točnije 460 i 505 l.
Paleta motorizacije uključuje dvije izvedbe 2,1-litrenog dizelaša i 1.6 te 2.0 benzince, uz sportsku 45 AMG verziju na vrhu. U našem se primjerku očekivano našao vremešni dizelski motor s četiri cilindra koji broji 170 KS i 350 Nm okretnog momenta, dostupnih od vrlo niskih 1.400 o/min. Time su omogućena trenutna i snažna ubrzanja, posebice kada se 7-stupanjski automatski mjenjač prebaci u S+ način rada. Tijekom normalnog režima rada motor i mjenjač se izvrsno nadovezuju te time pružaju iznimno ugodnu vožnju, iako je motor bučniji nego što bi se od luksuznog modela očekivalo.
Udobnost je u odnosu na sestrinsku A-klasu ra razinu viša, čime je prelazak preko gradskih rupa manje osjetan, ali je istovremeno narušena krutost ovjesa, a time i zabava u vožnji.
Budući da se radi o SUV vozilu mnogi će se zapitati kako se ponaša izvan asfalta. Terenske mogućnosti Nijemci su poboljšati Comfort ovjesom koji dolazi u doplati, a donosi povišenje karoserije od tla za 30 mm. Također, u ponudi je i 4MATIC verzija s pogonom na sve kotače, no GLA i dalje nije namijenjen za teške terene, već za bezbolno svladavanje previsokih rubnih kamena.
Kada su pitanju manja SUV vozila, cijena je minus broj 1, pa je logično da je jednako i kod tvrtke iz Stuttgarta. Razlika u odnosu na bazičnu A-klasu (192.492 kn) i GLA (244.769 kn) je nešto više od 50.000 kuna, što je veliki iznos koji verzija s većom udaljenosti od tla mora nadomjestiti opremom ili svojim sposobnostima, no poučeni iskustvom i prodajnim rezultatima, privlačnost najmlađeg segmenta automobila je snažnija i od najštedljivijeg karaktera, stoga redizajnirani GLA ima priliku krasiti kućne prilaze mnogih.
Mercedes-Benz GLA 220d
Motor Četverocilindarski, turbo * Obujam 2.143 cm³ * Snaga 130 kW (174 KS) pri 3.600 o/min * Najveći okretni moment 350 Nm pri 1.400 o/min * Najveća brzina 223 km/h * 0 – 100 km/h 7,2 s * Pogon na prednje kotače * Mjenjač 7-stupanjski, automatski * Spremnik 50 l (+ 6 l rezerva) * D/Š/V 4.424 / 1.804 / 1.494 mm * Prtljažnik 421 l * Težina praznog vozila 1.540 kg * Potrošnja 7,7 l/100 km * Emisija CO2 110 g/km * Cijena od 244.769 kuna