Dizajnerska revolucija koja je Mazdu digla među najpoželjnije automobile današnjice, zahvatila je i limuzinsku izvedbu odlične Mazde3, koja unosi pravo osvježenje u ovaj segment automobila. No je li to dovoljno da kupac odabere verziju s četvorim vratima prije peterovratne?
Krenimo od dizajna. Redizajnom je ionako vrlo atraktivna Mazda3 dobila još snažniji nastup, ponajviše zbog LED svjetala sprijeda, novih stražnjih svjetala i kromiranog ruba prednje maske. To najviše ide u prilog limuzinskoj verziji koja sada još više podsjeća na elegantnu Mazdinu "šesticu".
Redizajn je jednako suptilno zahvatio i dijelove unutrašnjosti. Uz kvalitetne materijale i odličnu završnu obradu, sada vozača dočekuju novi grijani upravljač, električna ručna kočnica, 7-inčni ekran kao dio ploče s instrumentima te dotjerani Head-up displej. A da ljudi iz Mazde razmišljaju poput premium brenda pokazuju i tipke na središnjem mostu kojima se bez gledanja u središnji zaslon upravlja određenim funkcijama informacijsko-zabavnog sustava. Neke od mogućnosti su podešavanje sustava za nadzor vozila u mrtvom kutu, slušanje pjesama s USB uređaja i wireless surfanje internetom.
Dakako, valja spomenuti i dimenzije. Iako se u unutrašnjosti ne osjeća razlika u prostranosti, 110 mm duža četverovratna izvedba u odnosu na klasičnu kompaktnu superiornija je po pitanju prtljažnika za 55 l i broji ukupnih 419 l.
Iz palete motora od tri benzinca i dva dizelaša za testni model ovoga puta je bio izabran slabiji dizelski. 1,5-litreni turbak sa 105 KS samo na papiru daje dojam manjka snage. U praksi uz pomoć 270 Nm okretnog momenta dostupnih od 1.600 o/min, ulijeva sigurnost u svim režimima rada, pa čak i pri naglim ubrzanjima pri prestrojavanju u gradskim gužvama.
Posebno iznenađuje tih rad motora na autocesti, s obzirom na to da je maksimalna brzina svega 186 km/h.
Jedna od glavnih prednosti Mazde3, bez obzira na karoserijsku izvedbu, je potrošnja. Već smo se u to uvjerili u benzinskim verzijama, posebice izvedbi s 2,0-litrenim atmosfercem sa 120 KS koji je prosječno trošio oko 6,5 litara.
Međutim Skyactiv-D spada u posebnu kategoriju. Gradskom vožnjom smo bez velikih problema držali 6 l, a pri pažljivijoj i niskih 5. Otvorena cesta posebno će oduševiti sve štedljivce jer je "trojku" moguće spustiti i ispod 3,5 l. Uistinu impresivno.
Odličan motor u jednakom tempu prati i precizni 6-stupanjski mjenjač koji odaje dojam iznadprosječne dugotrajnosti i kvalitete. A ništa slabiji nastup nema ni ovjes, zbog kojeg ćete često silaziti s autoceste u potrazi za novim dobrim komadom stare ceste.
Zanimljivo je da se u redakciji razvila rasprava oko toga je li bolji ovjes kod kompaktne ili limuzinske verzije i potpuno neočekivano pobijedila je "sedanka".
Za toliko dobru vozljivost najviše je zaslužan G-Vectoring Control sustav serijski ugrađen u sve redizajnirane Mazde3. Softverska nadogradnja šalje više momenta na one kotače kojima je u određenom trenutku to potrebnije, čime svaki prolazak zavojem čini brzim i ugodnim te se osjeća harmonija između prednjeg i stražnjeg kraja automobila. Pritom udobnost nije ni najmanje narušena, štoviše jedna je od boljih u klasi.
Limuzinska verzija Mazde3 s ulaznim paketom opreme Challenge i 1.5 Skyactiv-D motorom kreće s cijenom od 162.570 kuna. Za testni model Japanci traže 185.781 kuna, a daju navigaciju, HUD, metalik boju, alu-naplatke, sustav kočenja u slučaju nužde i još mnogo toga.
Za kraj moramo istaknuti da je Mazdi3 teško pronaći manu, no za ocjenu 5+ voljeli bismo više prostora za glavu straga i nešto bolje profilirana sjedala sprijeda.
Mazda3 Sedan CD105
Motor dizelski, četiri cilindra Obujam 1.499 cm3 Snaga 77 kW (105 KS) pri 4.000 o/min Najveći okretni moment 270 Nm pri 1.600 o/min Pogon na prednje kotače Mjenjač šest stupanjski, ručni Spremnik goriva 51 l Dimenzije D/Š/V 4.580 x 1795 x1450 mm Prtljažnik 419 l Ubrzanje 0–100 km/h 11,0 s Najveća brzina 186 km/h Potrošnja 5,2 l/100 km CO2 99 g/km Cijena 185.781 kn