TEST

TEST: Dacia Logan MCV Stepway – dokaz da povoljno ne mora značiti neuglađeno

Rumunjska marka automobila polagano, ali sigurno gradi svoj krug kupaca, a iz generacije u generaciju nudi sve više za najmanju cijenu na tržištu

Imidž Dacije s kakvim smo upoznati danas više ne predstavlja 'marku za siromašne', već 'razumnu kupnju', a na to nas je podsjetio novi Logan MCV Stepway. Karavanska izvedba rumunjske kompaktne limuzine na tržištu je od 2013. godine i dolazi s brojnim vrlinama, no s obzirom na porast potražnje za crossover i SUV vozilima, Dacia je odlučila i ovaj model ukrasiti detaljima iz opreme Stepway te time zadovoljiti apetite kupaca.

Istaknutom zaštitnom plastikom koja okružuje cijeli automobil, a posebno se ističe srebrnim dijelovima sprijeda i straga, podignuta je atraktivnost cijelog vozila, koja aludira na ozbiljne offroad sposobnosti. Međutim, iako taj dojam dodatno naglašavaju krovni nosači, sve ostaje na estetici jer ovaj model ne dolazi s pogonom na sve kotače, već isključivo na prednje, tako da će kupci za ozbiljnije pothvate izvan asfalta morati zaviriti u ponudu Dustera.

Prostranost u unutrašnjosti izdvaja se u klasi, što možemo pripisati ne previše sportskim linijama, koje često 'ukradu' prostor za ramena i glavu, te tako i putnici sprijeda i straga imaju dovoljno mjesta za ugodnu dužu vožnju. Isto je i s prtljažnikom, gdje se nalaze 573 l obujma, što preklapanjem stražnje klupe raste na 1.518 l. Za usporedbu Škoda Octavia ima 610 l, a Seat Leon ST 587 l.

U putničkom prostoru ispred vozača nalazi se novi Dacijin upravljač s četiri kraka koji je obučen u kožu bolje kvalitete u odnosu na prije i koji dolazi s tipkama za upravljanje tempomatom, a na središnjem stupu je postavljen zaslon osjetljiv na dodir, pomoću kojeg se upravlja audio sustavom, mobilnom povezanošću i navigacijom. Valja napomenuti da se radi o jeftinijem rezistivnom ekranu, stoga ga je potrebno snažnije pritisnuti kako bi prepoznao komandu.

Tipke za klimatizaciju su fizičke, jednako kao i za električno podizanje/spuštanje prozora, no zanimljivo je da se za prednje prozore tipke nalaze u panelima vrata, dok su za stražnje na dnu središnjeg stupa. Dakako, budući da se radi o Daciji, tvrda plastika je i dalje sveprisutna, a i završna obrada nije na stopostotnoj razini, pa primjerice kada strujanje zraka ventilacije u snažnijem režimu rada usmjerite prema sredini automobila te središnja dva otvora zatvorite poklopcima, kroz njih i dalje prolazi zrak.

U vožnji se Logan MCV Stepway ponaša solidno. Kroz zavoje prolazi bez pretjeranog naginjanja karoserije, a vozaču preko upravljača, koji je poprilično krut, daje dovoljan broj povratnih informacija. Glavna vrlina svakako mu je udobnost kojoj dodatno doprinose mekana sjedala, ali i polukruta stražnja osovina. Napredak zamjećujemo i pri višim brzinama, gdje je buka vjetra i guma manja, no i dalje viša od prosjeka.

Testni model ispod poklopca je držao hvaljeni dizelski 1,5-litreni motor snage 90 konja, koji je u svakom pogledu bolji od turbo benzinca s tri cilindra. S 220 Nm okretnog momenta dostupnih već od 1.750 o/min, pri ubrzavanju nije potrebno odlaziti u visoke okretaje, gdje motor ionako više ne pokazuje živahnost. Pritom ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa djeluje preciznije i kvalitetnije od prethodnika. Sve navedeno ostvaruje iznimno nisku potrošnju, drugim riječima tijekom testa smo u gradskoj vožnji umjerenog karaktera ostajali na svega 6 litara, dok se na otvorenoj cesti nerijetko uspijevalo spustiti ispod 4,5 l/100 km.

Očigledno je da su Rumunji podigli letvicu za jednu razinu više, što se odrazilo i na cijenu. Ipak cifre su i dalje ostale na prihvatljivoj razini za svaku vrtu kupcu, što znači da se obična verzija karavanskog Logana u dizelskoj varijanti može kupiti za 90.400 kuna, dok je za Stepway verziju potrebno izdvojiti 111.400 kuna.

Dacia Logan MCV Stepway 1.5 dCi
Motor Četverocilindarski, turbo * Obujam 1.461 cm³ * Snaga 66 kW (90 KS) pri 4.000 o/min * Najveći okretni moment 220 Nm pri 1.750 o/min * Najveća brzina 170 km/h * 0 – 100 km/h 13,0 s * Pogon na prednje kotače * Mjenjač 5-stupanjski, ručni * Spremnik goriva 50 l * D/Š/V 4.501 / 1.761 / 1.590 mm * Prtljažnik 573 – 1.518 l * Težina praznog vozila 1.178 kg * Potrošnja 5,6 l/100 km * Emisija CO2 100 g/km * Cijena od 111.400 kuna za model poput testiranog