Bilo je trenutaka kada je Renault proizvodio revolucionarne automobile kakve ostale marke još dugo zatim nisu nudile: sjetimo se samo legendarne "Četvorke", prvog Espacea, Twinga ili Kangooa. Kako je onda trend "crossoverizacije" francuska marka do nedavno glatko ignorirala? Kriva je bojazan od kanibalizacije – naime, unutar Alijanse Renault-Nissan davno su podijeljene uloge: Francuzi će proizvoditi konvencionalne, a Japanci neobične modele. U međuvremenu je zbog masovne pomame za crossoverima stav ažuriran. Bez obzira na to što ciljaju na (gotovo) iste kupce, profit od dvaju sličnih modela u istom segmentu lako će pokriti eventualni gubitak zbog međusobnog konkuriranja.
Kadjar je nastao na temeljima aktualnog Nissan Qashqaija koji se s pravom smatra školskim primjerom interpretacije crossover ideje. Kako bi se odmaknuo od Qashqaija, Kadjar koristi lucidan spoj sastojaka – u osnovi je crossover, uz elemente karavana i dozu monovolumena. Nešto veći od Nissana, prostraniji je u putničkoj kabini i prtljažniku – dovoljno da popuni nišu prijašnjeg Qashqaija +2.
Kvalitetno upoznavanje s Kadjarom pružila nam je izvedba s pogonom na sve kotače. Sukladno logici crossover segmenta Kadjar ne forsira integralni pogon, no ako ga kupac poželi Renault će ga rado ponuditi – ali samo u kombinaciji sa snažnijim dizelskim motorom.
Moćan 1.6 dCi spremno reagira na gas i srčano ubrzava. Ako to vozač čini po skliskoj ili rahloj podlozi, pa još uz zakrenut upravljač, sklop za razdiobu okretnog momenta imat će pune ruke posla. Dio snage upućuje stražnjoj osovini kako prednji kotači ne bi izgubili trakciju. U oštrijoj vožnji nerijetko smo svjedočili ovom scenariju, hvaleći brzinu Kadjarova 4x4 pogona. Takav pogon Kadjara ne čini terencem – smisao je u efikasnom prijenosu snage na podlogu te u dodatnoj sigurnosti u zimskim uvjetima vožnje.
Sigurnost koju odašilje podvozje do putnika dolazi u obliku udobnosti, što od ovakvog Renaulta definitivno i očekujemo. Kadjar je komotan automobil za gradsku svakodnevicu, ali i za veće udaljenosti. Prostran poput limuzine D segmenta raspolaže efikasno oblikovanim prtljažnikom (472 l) s dvostrukom podnicom. Zvučna izolacija je izvrsna: ni motor ni drugi zvukovi ne uznemiravaju putnike, osim možda ponekog neželjenog "cvrčka" u armaturnoj ploči. Na autocesti se javlja umjeren šum vjetra ali se lako prekriva zvukom audio sustava.
Spomenimo skromnu izvangradsku potrošnju (tvornički deklarirana iznosi 4,6 l/100 km, a na testu smo prolazili s oko šest litara), veliki spremnik za gorivo te u krov integrirane nosače koji naprosto vape za sandukom za skije – nema nam druge, morat ćemo s Kadjarom na daleko putovanje!
Čekanje na Renaultov obiteljski crossover se isplatilo. Mekih linija i opuštenog nastupa, Kadjar osvaja svakodnevnim kvalitetama – živahnim pogonskim sklopom, varijabilnom putničkom kabinom i solidnom serijskom opremom. Doživljaj luksuza bio bi potpun uz automatski mjenjač koji u kombinaciji s dCi 130 motorom nije dostupan.