Bavarska je kompanija tada odlučila bokser motor isprobati i na dvokotaču, a ostalo je povijest. BMW-ove motocikle ubrzo su zavoljeli svi, i to ne samo u granicama Njemačke. Robusni, pouzdani, dobrih voznih osobina i nadasve brzi, postali su omiljeno prijevozno sredstvo, kako za razonodu ili posao, tako i za vojne svrhe i slične službe.
Ubrzo dolaze i uspjesi na raznoraznim utrkama diljem svijeta, a broj štovatelja marke povećavao se do mjere da danas slobodno možemo reći kako je BMW motociklistička institucija, koju nadmašuje jedino američka legenda Harley-Davidson.
Sve do prošle godine Bavarci su gotovo odbijali odgovoriti japanskoj konkurenciji u prestižnoj supersportskoj, takozvanoj RR klasi, no onda se pojavio on – S 1000 RR. Minhensku raketu već smo predstavili u našoj emisiji, a sada ćemo vam ekskluzivno pokazati kako je tekao razvoj ovog vrhunskog sportskog modela.
Sve počinje, naravno, od crteža. Nakon što čelnici kompanije razvojnom timu predstave planove za novi model, kreće kreiranje različitih ideja kako bi taj model mogao izgledati. Dizajneri nemaju potpuno odriješene ruke već se moraju voditi određenim naputcima koje im predstavi inženjerski tim. I, naravno, moraju voditi računa da novi model prati tradiciju marke koju predstavlja.
Crtež se ubrzo seli na kompjuterski ekran. Uz pomoć najsuvremenijih programa vrše se važne dorade kako bi se moglo krenuti u izradu modela od gline. Isti se prilagođuje gotovom agregatu, koji je u ovoj fazi još uvijek strogo čuvana tajna. Cijelo vrijeme rad dizajnera prati stručni tim koji odobrava ili ne odobrava pojedine prijedloge.
Nakon glinenog slijedi i izrada prvih plastičnih dijelova karoserije. Izrađuje se više varijanti pojedine oplate kako bi se ispitale važne stavke poput aerodinamike, ergonomije vozača, hlađenja agregata i slično.
Aamo srce novog modela nije tipične bokser konstrukcije, kao što smo kod BMW-a navikli. Stari dobri, robusni bokser motor ipak nema što tražiti u 'ratu' s japanskom konkurencijom koja tradicionalno koristi visokoturažne, četverocilidrične linijske motore. I BMW se odlučio za istu konfiguraciju, uz uporabu vrhunskih materijala, poput titana od kojeg su napravljeni ventili. Kompjuterske animacije i razvojni softveri, bitno su pomogli inženjerima u stvaranju srca novog bavarskog RR-a.
Svaka se komponenta novog agregata provjerava u testom laboratoriju. Kompjuterski zacrtane vrijednosti u stvarnosti ne smiju odudarati. Precizni mikroskop kao i laser, ovdje su ključan alat. Ovdje vidimo radilicu, najvažniji dio samog agregata, na kojoj se vrše temeljita ispitivanja izbalansiranosti. Naime, S 1000 RR razvija čak 193 konjske snage iz 999 kubičnih centimetara. Ova radilica se tada okrene 13.000 puta u jednoj minuti. Ili nevjerojatnih 216 puta u samo jednoj sekundi.
Isti se instrumenti koriste i za ispitivanje ostalih dijelova motocikla. Sve mora biti u savršenom stanju jer ovaj motocikl do sto kilometara na sat ubrza prije nego što vi uspijete izgovorite svoj jedinstveni matični broj. Samo 2,9 sekundi, a najveće brzina kreće se oko magične brojke 300 km/h. Jasno je da ovdje sve mora biti apsolutno perfektno.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.