Odmah nakon dolaska na tržište

Svi su poludjeli za Qashqaijem

Slika nije dostupna
Uspjeh koji je postigao Qashqai odmah po lansiranju, vjerojatno je iznenadio i same njegove tvorce. Narudžbe su bile takve da ih je Nissan jedva podmirivao, a liste čekanja su bile sve duže i duže.

Kompaktnih dimenzija, veličinom nije konkurirao tipičnim SUV modelima, i bio je u biti klasa za sebe. Njegova produžena verzija +2, koju smo imali na testu, nastala je kao odgovor Nissana na zahtjeve za više komfora i uopće iskoristivog prostora. Osim po većem međuosovinskom razmaku i zadnjem prevjesu, Qashqai+2 se ne razlikuje previše od manjeg brata, i na prvi pogled lako ih je zamijeniti.

Kako je te dodatne centimetre teško uočiti, najbolji način da ih razlikujete je panoramski stakleni krov koji je kod testnog automobila dio serijske opreme.+2 je svojevrsna karavanska verzija, a kao i kod nekih kompaktnih karavana, višak prtljažnog prostora je iskorišten za treći red sjedala sklopiv u podnici.Unutrašnjost ne donosi odmak od uobičajenog kao vanjština, ali daleko od toga da nas je razočarala. Sve je ergonomski solidno riješeno, bez kompliciranja, i već nakon par kilometara u Qashqaiju, osjećate se prilično udomaćeno.

Fleksibilan prtljažni prostor dozvoljava razne kombinacije, a može narasti i na preko 1500 litara. Dvolitreni benzinac sa svojih 140 konja dovoljno je jak za solidne performanse, ali na ovom testu one su pale u drugi plan.Nissanov pogon na sve kotače je Qashqaijevo moćno oružje, pa smo većinu vremena proveli na makadamskim puteljcima prekrivenim snijegom, a povremeno i njih napuštali u želji da ispitamo mogućnosti koje nam pogon nudi.

Qashqai uporno grabi prema naprijed!

Smrznuti teren za Qashqaija i nije bio previše zahtjevan, i uglavnom smo se vozili u režimu AUTO na selektoru pogona. U slučaju proklizavanja prednjih kotača, moment se prebacuje na zadnje, što vozač većinom i ne primijeti. Iako smo se dijelom vozili po zasniježenoj livadi, ni u jednom momentu nismo ostali bez trakcije, i samo se kod većih uspona ukazala potreba za prebacivanjem u LOCK položaj na selektoru.U tom položaju je pogon stalan na sve kotače, i Qashqai uporno grabi prema naprijed.

 

Već u startu +2 je bogato opremljen, i potrebe za jačim paketom zapravo i nema. Iako većina kupaca odabire verziju samo s prednjim pogonom, nas se ovaj 4x4 prilično dojmio. 221.000 kuna je fer cijena poznavajući vrijednosti testnog Qashqaija, a ako baš želite uštedjeti možete se odreći pogona na sve kotače. To će vam smanjiti cijenu za 23.000 kuna, ali i značajno umanjiti užitak. Odluka je na vama.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.

Povezane teme