'Pretpostavljamo da je oko 20 posto motocikala opremljeno ABS-om, no biti će ih sve više jer kod novoregistriranih modela taj je postotak 60 posto', kaže Ruprecht Müller, voditelj testiranja. Kod punog kočenja bez ABS-a, prednji kotač često zablokira uslijed presnažnog kočenja, posebice na mokrom ili prljavom asfaltu.
U ovom bi slučaju, kao što se može vidjeti, bez ABS-a došlo do udesa. ABS je koristan kod naglog kočenja, u slučaju opasnosti. Na križanjima, pri izlijetanjima drugih vozila, kada drugo vozilo motociklu presiječe put, tada ostaje samo jedna mogućnost, maksimalno usporavanje kada ABS optimalno pomaže. ADAC je na testu demonstrirao učinkovitost ABS-a na raznim tipovima motocikala. Kočilo se na mokroj podlozi.
ABS, kao takav, nije jamstvo sigurnosti, no kočenje ABS-om sprječava opasno blokiranja kotača te može smanjiti zaustavni put i tako utjecati na izbjegavanje nesreće ili, barem, ublažiti njene posljedice.
'U osnovi, kod motora s ABS-om se koči kao i kod motora bez njega. Ipak, trebalo bi povremeno vježbati kočenje s ABS-om u uvjetima koji su sigurni. Posebno trenutak kada počinje, odnosno, ne počinje blokiranje kotača. Takav trening nudimo mi ovdje u ADAC-u', ističe Müller.
Današnje su kočnice iznimno snažne tako da je u tom smislu potrebno vježbati pravilno kočenje kako bi u kritičnoj situaciji iskoristili njihov puni potencijal. Jer, prilikom sudara, svaki km/h manje, je važan. Više od samih riječi, pokazuje nam usporedba kočenja sa i bez ABS sustava.
'Mi od proizvođača motocikala zahtijevamo još više modela s ABS-om, također i u nižim klasama. ABS treba i dalje razvijati, primjerice da se spriječi mogućnost prevrtanja motora', kaže Müller.
Svim kupcima motora, novih ili rabljenih, svakako preporučujemo kupnju motora s ABS-om. ABS nudi visoku razinu sigurnosti. Ukoliko se dobro izvježba, zasigurno može spasiti život u posve uobičajenim situacijama. Stoga je važno izabrati motor s ABS-om.