Mazda se sprema ukrstiti rogove s konkurentima kao što su Aston Martin, Porsche, Lotus i BMW, a Britcar MSA British Endurance Championship bit će pravi poligon za testiranje nove Mazde.
Ovaj projekt bio je pravi izazov za inženjere kojima je prioritet bio maksimalno smanjiti težinu vozila. Povodeći se Mazdinom filozofijom, ekipa iz Jota Sporta pregledala je i istražila svaki vijak i zakovicu ne bi li pronašla način za smanjivanje težine raznih dijelova automobila te tada prilagodi snagu motora s težinom automobila. Čini se da su uspjeli jer ovo što možemo vidjeti je najlakša i najjača Mazda MX-5 ikada.
Tijekom rada na MX-5 GT-u bilo je vrlo važno osigurati da će Mazda MX-5 ostati vjerna svojim korijenima, drugim riječima da će i dalje biti svojstvena po izvrsnoj upravljivosti, velikom vozačkom užitku i sposobnosti da izmjeri snage s većim i moćnijim suparnicima, a sve to po pristupačnoj cijeni.
Jota Sport, trkaći tim koji će voziti automobil tijekom sezone 2011., potrošio je 400 sati rada na izradi karoserije u skladu sa specifikacijama FIA-e, a nova karoserija ispala je 17 puta čvršća nego što je trebalo, tako da bismo mogli reći da su uspijeli.
To nije bio jedini izazov s kojim su se susreli. Trebalo je prilagoditi ovjes, ugraditi 6-stupanjski sekvencijalni mjenjač, smjestiti motor niže prema tlu, zatim smanjiti težinu vozila metodama poput uklanjanja dijelova iz putničkog prostora te smanjenja težine raznih komponenti automobila korištenjem karbonskih vlakana. Mehaničari su također isprali karoseriju kiselinom što je rezultiralo gubitkom od 15 kilograma težine samo na karoseriji bez da su ugrozili čvrstoću.
Mazda MX-5 GT u konačnici dobila je modificiran pogonski agregat s izlaznom snagom od 275 KS, 6-stupanjski sekvencijalni paddle-shift mjenjač, karbonska vrata i polikarbonatna stakla. Izvana, Mazdu MX-5 GT krasi specijalna metalik zelena boja zvana Spirited Green, čime će to biti prva zelena Mazda MX-5 na britanskom tržištu. Jota Sport ostavio je svoj znak s detaljima u narančastoj i sivoj boji.
Ukupno težeći samo 850 kg, Mazda MX-5 GT ubrzava od 0 – 100 km/h za malo iznad 3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 257 km/h.
Mazda je slavna po tome što voli prkositi konvencijama tako da je motivacija za razvoj MX-5 GT trkaćeg automobila došla prirodno. Novi trkaći model dolazi netom nakon što je Mazda proslavila nekoliko ključnih momenata u povijesti MX-5-ice poput 21. godišnjice i proizvodnje 900.000-te Mazde MX-5 otkad je krenula u proizvodnju diljem svijeta davne 1989. godine.
Istovremeno, Mazda i dalje drži svjetski rekord kao najprodavaniji roadster na svijetu prema Guinessovoj knjizi rekorda što je pravi dokaz kontinuirane popularnosti ovog automobila kod svih ljubitelja sportskih coupea i kabrioleta.
Ovo je četvrti put da Mazda sudjeluje u Britcar natjecanju, a će ove godine Mazdu MX-5 GT voziti iskusni 39-godišnji vozač utrka, Mark Ticehurst iz West Sussexa te novinar i vozač utrka, Owen Mildenhall.
'Pomalo skromna snaga proizvodnog trkaćeg MX-5 automobila, iznimna pouzdanost i vrlo agilne upravljačke karakteristike prošle godine pokazale su da MX-5 može biti vrlo ozbiljni konkurent čistokrvnim trkaćim automobilima poput Lotusa, VW-a i BMW-a. Veća snaga u kombinaciji s iznimnom trajnosti, pouzdanosti i upravljačkim sposobnostima po kojima je MX-5-ica poznata, garancija su da će nova Mazda MX-5 GT ozbiljno ugroziti jače trkaće automobile u svojoj klasi', kaže Graeme Fudge, direktor odnosa s javnošću britanskog ogranka Mazde.
Mazda MX-5 GT, djelo Jota Sport tima iz grada Tunbridge Wells, opremljena je svim onim sigurnosnim stavkama koje zahtjeva FIA kao što su zaštitni kavez, sportska sjedala, vatrogasni aparat, eksterni prekidač za isključenje akumulatora, natjecateljski upravljač i aluminijski kotači, a stražnja osovina, sustav prijenosa i sam motor također su prošli određene preinake za bolje performanse.
Britcar MSA British Endurance Championship je natjecanje koje se odvija u devet utrka i traje od ožujka do studenog. Prva utrka na programu bila je trosatna utrka izdržljivosti na Silverstoneu koja je održana 26. ožujka na kojoj su završili kao 34. Ova utrka poslužila im je kao dobar pokazatelj što još na autu treba doraditi kako bi mogao držati korak s najboljima. Pobjednički automobil bio je Ferrari F430 GTC.