Dječje auto-sjedalice, kao što svi roditelji znaju, uglavnom su velike, teške za nošenje i grozno naporne za montiranje. Upravo je zato Volvo Cars osmislio koncept izuzetno lake dječje sjedalice na napuhavanje. Sjedalica je sigurna, lagana je za pakiranje i omogućiti će roditeljima da ju koriste u raznim situacijama što danas ne mogu s proizvodima koji su trenutno na tržištu.
Lawrence Abele, menadžer dizajna u Volvo Monitoring and Concept Centru u Los Angelesu koji je i osmislio novu dječju sjedalicu, i sam ima dvoje djece te je upravo o njima najviše razmišljao dok je radio na konceptu nove sjedalice. ''Za mene je sigurnost moje djece uvijek na prvom mjestu a kad smo živjeli vani s naše dvoje male djece, morali smo nositi teške auto-sjedalice preko aerodroma, pa u taksije i tako dalje. Za mnoge je ljude putovanje s malom djecom pravi izazov; bilo što što bi moglo pomoći roditeljima s malom djecom i pojednostaviti im život, više je nego dobrodošlo,'' kaže Abele.
Ovaj koncept otvara mnoge nove mogućnosti, pa tako npr. bake i djedovi ili prijatelji koji vam čuvaju djecu i kojima treba lako prenosiva dječja sjedalica, odsad puno lakše mogu funkcionirati u svakodnevnim situacijama. Ovakva sjedalica biti će izuzetno praktična i za putovanja automobilom, autobusom, dakle u situacijama kad se uobičajeno oslanjate na sigurnosne mjere koje su vam na raspolaganju.
Sjedalica se temelji na inovativnom sustavu pumpi koji je tih i učinkovit kako radom tako i konstrukcijom. Sjedalica se napuhava za manje od 40 sekundi te se ispuhava pomoću integrirane pumpe.
VELIKI TEST dječjih autosjedalica: Četiri pale zbog loše sigurnosti
Ukupna masa sjedalice je manja od 5 kilograma, što je upola manje u odnosu na današnje postojeće auto-sjedalice, a ujedno je i konstantno povezana s internetom preko Bluetootha nudeći tako cijeli niz funkcija, uključujući i ispuhivanje na daljinsko upravljanje. Sjedalicu će roditelji lako moći spremiti u torbu zajedno s drugim dječjim stvarima.
Nova konceptna dječja sjedalica na napuhavanje montira se u suprotnom smjeru te gleda u stražnji kraj automobila, obzirom da je to dokazano najsigurniji položaj za djecu u vožnji obzirom da se kod manje djece kosti vrata i glave još uvijek razvijaju te nisu toliko jake kao kod odraslih.
U slučaju frontalnog sudara, glava vozača i/ili putnika koji sjedi prema naprijed zbog sile tijekom udarca bačena je unaprijed što stavlja veliki pritisak na mišiće i kosti vrata. Iz tog razloga, djeca trebaju posebne pojaseve i trebaju biti okrenuta prema natrag najmanje do 3 ili 4 godine starosti.
''Zapravo, bilo bi bolje za sve nas da se vozimo sjedeći u suprotnom smjeru ali obzirom na to kako su automobili danas dizajnirani, to nije moguće. Međutim, mlađa djeca mogu i trebala bi biti okrenuta prema natrag koliko god dugo je to moguće,'' kaže Lawrence Abele i dodaje: ''Cilj je bio dizajnirati sjedalicu koja je jednako, ako ne i više sigurna od bilo čega što trenutno postoji na tržištu, ali isto tako želio sam da svi, uključujući i djecu, mogu biti izloženi izvrsnom i funkcionalnom dizajnu svakog dana.''
Što vi mislite?
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.